wat mag wel en niet op oprit van een huurwoning?

weba
Topic Starter

wat mag wel en niet op oprit van een huurwoning?

#1 , 16 dec 2013 17:40

mijn huisbaas belde deze week om te zeggen dat ik mijn oprit te vol heb staan, het staat hier inderdaad vol maar vraag mij toch af of de huisbaas mag eisen dat ik mijn oprit vrijmaak?
Er staat nu een mobilhome, drie auto's, een aanhangwagen op mijn oprit allemaal geparkeerd aan linkerkant.
Er is nog gewoon plaats naast om met de auto op en af de oprit te rijden naast de geparkeerde voertuigen.
Ik heb achter mijn woning nog twee caravans staan.
1 caravan zou een paar weken moeten dienen om mijn ouders te laten slapen zij wonen in nederland en komen paar weken naar hier met kerst en nieuw mag dit of is dat verboden volgens de wet?
De mobilhome, twee auto's en caravan zijn van mijzelf en partner. de andere caravan, auto en aanhangwagen zijn van ouders dus tijdelijk.
Kan mijn huisbaas mij nu verplichten om mijn eigen mobilhome en caravan weg te halen?
En mag er een caravan in mijn tuin staan zodat mijn ouders een paar weken hier kunnen blijven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 dec 2013 22:23

Zolanf u de schade herstelt die de caravan aanricht aan het gazon kan de huisbaas u niets in de weg leggen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 dec 2013 01:49

Staat er in uw contract dat uw voortuin niet mag gebruikt worden om wagens te parkeren?

Reclame

weba
Topic Starter

#4 , 17 dec 2013 09:37

Staat er in uw contract dat uw voortuin niet mag gebruikt worden om wagens te parkeren?
het gaat hier om de achtertuin, maar hier staat niets over in mijn contract.
Je ziet de caravan niet staan vanuit de straat, maar mijn nieuwsgierige buurvrouw ziet dit wel door haar dakvensterraam en heeft dit doorgegeven aan huisbaas.
Kan de huisbaas dit zien als onderverhuring omdat mijn ouders met hun caravan hier enkele weken zijn?
Hij zij dat hij dit liever niet heeft dat mensen met caravan achter het huis staan?

weba
Topic Starter

#5 , 17 dec 2013 13:14

ik heb het volgende gelezen .volgens de wet mag ik 1 caravan op mijn eigendom plaatsen zolang deze niet zichtbaar is vanuit de straatkant.
Ik heb echter nog een mobilhome die wel zichtbaar is vanuit de straatkant, als ik deze afdek met een zeil mag ik deze dan laten staan of moet ik hiervoor een vergunning aanvragen bij gemeente.

sloeberken

#6 , 17 dec 2013 13:44

Waarom zou een mobilhome niet zichtbaar mogen zijn, staat toch op prive en dan nog als je wegen belasting betaald. De verhuurder heeft zich niet te moeien wat er in u hof gebeurd, als je nergens schade berokkend of overlast. Zolang jij niks verhuurd (onderverhuren) met een contract behoort dit tot prive.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

weba
Topic Starter

#7 , 17 dec 2013 13:49

Waarom zou een mobilhome niet zichtbaar mogen zijn, staat toch op prive en dan nog als je wegen belasting betaald. De verhuurder heeft zich niet te moeien wat er in u hof gebeurd, als je nergens schade berokkend of overlast. Zolang jij niks verhuurd (onderverhuren) met een contract behoort dit tot prive.
Maar mag dit dan volgens de wet? Ik heb namelijk al 1 caravan staan van mijzelf die niet zichtbaar is.
Voor de mobilhome zou ik dan een vergunning moeten aanvragen of niet?

Oude Belg

#8 , 17 dec 2013 13:51

Eventjes vertalen.
Waarom zou een mobilhome niet zichtbaar mogen zijn, die staat toch op privéterrein. Als je wegenbelasting betaalt mag dat. De verhuurder heeft zich niet te moeien wat er in uw tuin gebeurt, als je nergens schade of overlast berokkent. Zolang jij niks verhuurt (of onderverhuurt) met een contract is dit privé.
Sloeberken,

Er zijn wetten, politiereglementen, decreten, en die moeten nu eenmaal nageleefd worden. Dit forum helpt daarbij een beetje. Trouwens : wegenbelasting is verschuldigd op de openbare weg, niet in je tuin.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken

#9 , 17 dec 2013 13:57

Dus ik mag mijn eigen mobilhome of caravan niet op mijn oprit plaatsen. Als ik niemand hinder kan me dit niemand verbieden toch.
Als we overal de puntjes op die I gaan plaatsen heeft TS geen enkel probleem wat is niet in gebreke gesteld geweest enkel via tel wat geen bewijs is.

Oude Belg

#10 , 17 dec 2013 14:06

Dus ik mag mijn eigen mobilhome of caravan niet op mijn oprit plaatsen. Als ik niemand hinder kan me dit niemand verbieden toch.
Dat is, normaal gezien, echt geen probleem. Maat het gaat hier over een mobilhome, drie auto's, een aanhangwagen en twee caravans die er allemaal blijkbaar permanent staan, en dan eventueel de auto's die het gezin gebruikt. Dat lijkt meer op een woonwagenkamp dan op een woning met tuin. Kijk wat er in het politiereglement van de gemeente staat, of vraag raad aan de politie. Eerlijk gezegd : als buur of als eigenaar van het pand zou ik er ook niet gelukkig mee zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

weba
Topic Starter

#11 , 17 dec 2013 14:17

Dat is, normaal gezien, echt geen probleem. Maat het gaat hier over een mobilhome, drie auto's, een aanhangwagen en twee caravans die er allemaal blijkbaar permanent staan, en dan eventueel de auto's die het gezin gebruikt. Dat lijkt meer op een woonwagenkamp dan op een woning met tuin. Kijk wat er in het politiereglement van de gemeente staat, of vraag raad aan de politie. Eerlijk gezegd : als buur of als eigenaar van het pand zou ik er ook niet gelukkig mee zijn.

de auto met aanhangwagen en de tweede caravan staan hier niet permanent. ikzelf heb wel twee auto's een caravan en mobilhome. 1 auto kan in garage staan zodat deze niet zichtbaar is dus enkel 1 auto mobilhome en caravan die ook niet zichtbaar is vanuit openbare weg staan er dan. Maar dan zou ik alsnog vergunning moeten aanvragen voor de mobilhome?
onze buren hebben zelf 4 auto's en een bedrijfsbus op hun oprit in het zicht staan dus hebben meer wagens als ons staan

sloeberken

#12 , 17 dec 2013 14:22

Waarom zou je een vergunning moeten aanvragen als je niemand last bezorgd of niemand hinderd, denk dat het probleem meer ligt bij u buurvrouw die misschien in deze tijd wat bang is, misschien haar best eens gerust stellen dat er geen vreemden in u tuin komen maar u schoonouders die even op vacantie komen.

weba
Topic Starter

#13 , 17 dec 2013 14:32

ja ik denk dat mijn buurvrouw zo een beetje het probleem is maar zij is goed bevriend met huisbaas dus daar ben ik beetje bang voor. zij is met haar probleem naar huisbaas gegaan en toen is de klacht er pas gekomen en ik wil niet dat huisbaas contract verbreekt omdat ik mij niet aan de regels zou houden. voor de rest hebben wij geen buren dus hinder heeft er niemand van. Het staat hier ook niet volgepropt alle auto's staan netjes aan de kant waar geen buren zijn maar een weide. de ene caravan van mijzelf staat te koop dus hopelijk is deze snel weg, de andere is dus van mijn ouders maar tijdelijk en deze staat achter het huis.

Lightning

#14 , 17 dec 2013 14:37

Volgens volgende site vereist de situatie van TS een stedenbouwkundige vergunning: http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Be ... ccessoires" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”