hallo, ik ben zoon van hertrouwde vader met stiefmoeder.
samen kochten ze voor ze trouwden een gezinswoning op naam van stiefmoeder doch vader betaalde alles van zijn rek. Daarna trouwden ze onder wettelijk stelsel met in contract dat woning naar elkaar zou gaan in volle eigendom zonder rechten aan afstammelingen. vader heeft 2 zonen; ik en mijn broer .
stiefmoeder heeft geen kinderen wel broers. als vader sterft gaat volle eigendom dan naar stiefmoeder , maar wij erven later niet van haar, ook heb ik geen goede band ermee, een testament in mijn voordeel zie ik uitgesloten, ik denk dat ze na de dood van vader met de noorderzon zal verdwijnen met huis en al.
ik denk dat al vaders geld reeds op haar rek staat, in afwachting van...
kan ik art 1465 BW inroepen ? wat als ze hem na overlijden vlug verbrandt nog voor ik het weet ? stiefmoeder is 19 jaar ouder dan ik en 5 jaar jonger dan vader, ik betrouw het zaakje voor geen haar, al wat ze doet is liegen, vader is op rust en verdient 5x zoveel als zij. dat kan toch niet waar zijn dat stiefmoeder met alles verdwijnt ?
het kan ook niet dat het hemel en aarde verschil is als zij eerst komt te sterven, dan erven wij alles. help !