De zolder van mijn berghokje is van de buurman.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: De zolder van mijn berghokje is van de buurman.

#16 , 22 feb 2014 00:04

Daar kan uw huidige buur niet aan doen.
Leg hem uit dat de zolder van u is en dat u wenst dat hij hem ontruimd binnen de x dagen ( niet langer dan 15 afspreken)
Dat indien hij niet akkoord is het maar moet opnemen met zijn verkoper of u voor de rechter dagen maar dat gezien de bewijzen het gebouw van u is.
Een AS kan ook afgegeven worden tegen handtekening dus uw buur tekent uw exemplaar voor ontvangst met vermelding van datum en plaats.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gilby
Topic Starter

#17 , 13 mar 2014 14:55

Volgens antwoord van mijn notaris zou de zolder toch van mij zijn.
Antwoord op de brief gericht aan de notaris; "Uit wat voorgaat moet ik afleiden dat de verklaring in de akte dd 6 maart 1996 (akte buur) louter eenzijdig is en derhalve niet tegenstelbaar aan derden".
Volgens mij betekend dit dat de zolder aan mij toebehoort.
Het beste zou misschien zijn een scheidingsmuur te zetten zodat de twee zolders apart zijn afgesloten en om in de toekomst geen verjaring te krijgen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 mar 2014 16:20

Het beste zou misschien zijn een scheidingsmuur te zetten zodat de twee zolders apart zijn afgesloten en om in de toekomst geen verjaring te krijgen.
Dat is inderdaad ook het beste, en was beter al jaren geleden gebeurd, zodat buurman geen toegang had.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”