backup/copy's van eigen cd's,mogen blijkbaar niet in auto.

skabalie
Topic Starter

backup/copy's van eigen cd's,mogen blijkbaar niet in auto.

#1 , 03 apr 2014 04:20

Hi,
had vanavond een bericht gehoord,dat een vrouw,haar aangekochte cd's had gekopieerd,en de copy's in haar auto gelegd.Ze had de originele kartons van de originele cd gestoken in de cd's van de copy.
Bij een controle,van haar wagen,hebben ze gezien,dat er dus zelfs geschreven cd's in haar wagen lag,en hebben ze die in beslag genomen,en ze zeiden haar,dat ze nog een boete mag verwachten.
Nu had ik toch als verschillende keren gelezen en gehoord,dat je een backup/copy mag maken van het origineel,zolang je het origineel nog in bezit hebt.De originele en de copy's lagen nu wel niet in dezelfde ruimte,maar de originele lagen thuis,en de copy's in de wagen.
Mag men dan toch geen backup/copy maken van het originele,om het te gebruiken in de wagen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#2 , 03 apr 2014 08:24

Oei, ik ben benieuwd naar het antwoord hierop want ik doe net hetzelfde, een copietje in de auto en de originele thuis. Heb altijd gedacht dat dit ok is voor eigen gebruik indien je de originele in bezit hebt.

Turaki

#3 , 03 apr 2014 08:29

Nu had ik toch als verschillende keren gelezen en gehoord,dat je een backup/copy mag maken van het origineel,zolang je het origineel nog in bezit hebt.
Nog beter, je mag een kopie maken zodra je het origineel rechtmatig bezit, zelfs als dit maar tijdelijk is. Kopieën van CD's geleend uit de bib of van vrienden mag dus ook.
Bewijslast ligt ook bij de vaststellers, nl dat de kopie onrechtmatig is gemaakt, niet omgekeerd, u moet niet de originelen voorleggen.

Waar heeft u dit gehoord, en wie heeft dit gecontroleerd?

Reclame

skabalie
Topic Starter

#4 , 03 apr 2014 22:01

Zal ik eens nader bij mijn vriend vragen.Als ik meer weet,dan zal ik het hier posten.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 07 apr 2014 11:44

De privé-kopie duidelijk uitgelegd: http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... 0JzTk2KBcw" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”