#50 , 07 jul 2014 17:35
Franciscus nogmaals, zij hebben geen enkele zaken mbt de moeder, zij hebben dit helaas opnieuw gedaan om ons uit te dagen en wellicht ook schrik aan te jagen dat ze wel degelijk durven, om het even later dan ook weer tegen ons te zullen gebruiken om het 'voorspelbare zinnetje' blijk van goede wil van hunnerzijde te tonen, en eerst de kans te geven op die manier tot een goede relatie te komen; Nu vraag ik me af, als er geen huurachterstand is, als ze op 02/032014 noch maar ene huisbezoek deden en zeiden dat we heel goed voor hun huis zorg dragen, als er geen slecht onderhoud van de tuin meer is.... Wat zij in hemelsnaam dan nog bij een vrederechter zullen gaan doen? Het enige wat wij hopen is dat we rust krijgen en wij niet holder de bolder moeten zoeken naar een nieuwe woonst omdat we eruit gezet worden... Want die schrik blijft erin!
Ik geef jullie nog wat vbvn
3.Gisteren, 19 maart heb ik aangebeld om te vragen, de bloeiende cameliastruik in de hoek aan het Westvenster water te willen geven. Volgens ons waren er reeds tekenen van verdroging.
Aangezien niemand kwam openen heb ik zelf water gegeven via de buitenkraan en een emmer die ik toevallig in mijn auto had.
===> Dit was de eerste move die ze deden, bij hun zovele passeren der toevalligheid en terwijl ze er veertien dagen ervoor nog maar een huisbezoek kregen... EN dit kan en mag dan zomaar?? Toen stelden wij ook al onze ??????? Want als er niemand opendoet, is er niemand thuis, dan ga je in hemelsnaam niet achterom even de plantjes water geven en ga zo maar door!!
Sindsdien is het er alleeeeeen maar slechter op geworden...
Geachte huurders,
Bij het voorbijrijden van uw woning vandaag zag ik dat het gras zeer hoog stond en zeer dringend dient gemaaid te worden conform art. 14 van uw huurcontract.
Ik reken er op dat u dit tegen het einde van de week in orde hebt gebracht.
====> slechts een weekje later dit
Geachte huurders,
Bij het voorbijrijden gisterenavond 20 april stelde ik nogmaals vast dat het gras van de voortuin (en wellicht ook de achtertuin) nog steeds niet afgereden was en veel te lang stond, niettegenstaande de belofte van X het in orde te brengen.
Art. 14 van uw huurcontract is nochtans zeer duidelijk; "Het onderhoud van de tuin is ten laste van de huurders en dient REGELMATIG te gebeuren". Gelieve ook kennis te nemen van de laatste zin uit art. 14: "Ingeval er onvoldoende onderhoud is van de tuin door de huurders zal, na voorafgaande ingebrekestelling, de verhuurder opdracht geven aan een firma voor het uitvoeren van het onderhoud en dienen de huurders het bedrag van de factuur onmiddellijk contant te betalen aan de verhuurder"
Uw situatie is klaar en duidelijk. Wij stellen u met deze in ingebreke. U hebt nog de keuze. Wij wensen onze eigendom niet te laten verwaarlozen.
Het volstaat te kijken bij jullie buren, rechts, links en achteraan om te weten wat een normale toestand van een grasperk is. Ook i.v.m. onze herhaalde vragen de cameliastruik en buxussen aan de westkant regelmatig water te geven leek het ons dat u hieraan te weinig gevolg geeft, aangezien bij onze laatste ontmoeting, de grond er volledig uitgedroogd en hard bij lag.Ook de bloeiende azaleastruik in de voortuin vooraan links naast de yuca dient in zijn bloeiperiode dagelijks een halve emmer water te krijgen, anders verdroogt deze bij de huidige weersomstandigheden van extreem weinig regen.
=====> Een paar dagen later, letterlijk 2 dgn dus , dezelfde middag volgende mail met ook foto' s doorgestuurd :
Beste,
Hierbij bewijs van onderhoud tuin. Struiken werden reeds bij gesnoeid, het gras is af.
Mvg
Beste,
Omstreeks 13u26 reed u de oprit op en zonder aan te bellen bent u naar achteren door gelopen. Wij waren thuis en hebben u dus ook gezien. Het moet stoppen, met elk weekend in het passeren ook langs ons te passeren. Wij hebben ook inlichtingen genomen bij de huurdersbond en dit kan niet zomaar. U heeft nog maar een huis bezoek gehad, een tweede kan u doen wanneer er een jaar gepasseerd is, zoals elke andere huisbaas doet.
Bovendien staat de huur van deze maand op 07/6/2014 op uw rekening en twee weken later ook de huur van juni zelf, zodat we vanaf dan altijd op tijd betalen. Nadien is het echt genoeg geweest en wensen wij graag rustig te kunnen wonen, zonder dat jullie ELK weekend passeren en van elke gelegenheid gebruik maken langs te komen en volgens onze buren ook wanneer wij niet thuis zijn.
Ook bij de vorige bewoners deden jullie dit, zelfs wanneer zij op reis waren, dus wij zouden graag hebben dat dit op houdt.
mvg
====> Dit was onze eerste "move" om hen eens iets duidelijk te maken, en de situatie dat hij pardoes naar achteren liep zoals eerder vermeldt...
Geachte huurders,
De inhoud van uw mail heeft mij bijzonder verbaasd door de foutieve en zelfs totaal leugenachtige inhoud. Hij is beledigend door de hogelijk onterechte aantijgingen die u meent zich te moeten permitteren. Het bewijs volgt hierna.
1. Uw bewering:"...zonder aan te bellen bent u naar achteren door gelopen..." is een flagrante leugen. Nadat ik mijn auto tussen de hekkens geparkeerd had, heb ik aangebeld. Ik heb bijna 2 minuten aan de voordeur gewacht, zonder dat er geopend werd. Intussen kon ik de rij lege theelichthoudertjes bewonderen langsheen de dallen voor het huis; ook de ruim halfvolle beker met de sigarettenpeuken aan de voordeur, plus ernaast wellicht een aansteker; verder de tientallen lege theelichthoudertjes her en der verspreid in de "pelouse" van de voortuin. Ik kon verder vaststellen dat tussen de gele struikjes aan de rechterkant van het gras het onkruid hoog opgeschoten stond samen met hoog opgeschoten gras aan alle zijkanten....Mocht ik direct naar achter gelopen zijn, dan zou ik al deze details uiteraard niet gezien hebben. Uw bewering is dus ontegensprekelijk vals en onterecht.
Aangezien niemand kwam opendoen, bedacht ik dat jullie achteraan konden zijn. Daarom ging ik langs de oprit tot enkel ter hoogte van het westelijk keukenvenster!!!
Daar was niemand. Ik keerde meteen terug. Ik stelde vast dat er geen onkruid gewied was tussen de nieuw aangeplante buxusstruikjes en dat langsheen de gehele oprit tot aan de garage het onkruid vooral aan de linkerkant hoog opgeschoten stond. Ik had ook gemerkt dat in de verte het achterliggend perceel niet was gemaaid, want dat naar schatting het gras er zeker 15 cm hoog was. De tijd van mijn verplaatsing van de voordeur naar achteren was zeker minder dan 20 seconden.
Conclusie: uw bewering "...zonder aan te bellen..." raakt kant noch wal en is een regelrechte bewuste leugen.
Maar belangrijker nog: u schrijft "wij waren thuis en hebben u dus ook gezien". Het verbaast mij dat u nagelaten hebt mij attent te maken op uw aanwezigheid en uw eventuele bemerkingen niet direct hebt willen overmaken face to face zoals het volwassen en correct handelende personen betaamt.
U verkiest blijkbaar een confronterende houding, alhoewel jullie van onzentwege al een verregaande houding van verdraagzaamheid en begrip mochten ervaren onder meer aangaande de permanente huurachterstand en het reeds geschreven gebrek aan onderhoud van de tuin.
Ik betreur dat u een goede verstandhouding met uw verhuurder afwijst, en kiest voor een agressieve en vijandige opstelling.
====>En op deze manier wordt elke mail opnieuw als leugenachtig en zoverder door onzere zijde weer legt....
Vandaar wij echt niet weten hoe wij zo'n mensen nog kunnen aanmanen tot deftige communicatie en wij vooral veel schrik hebben voor hetgene zal volgen bij een rechtzaak....