Ook niet erg slim van de verhuurder, dat hij die huur aanvaard door iemand anders betaald. Dat kan inderdaad tot deze toestand leiden.Aanvaardt u zonder meer dat iemand anders de huur betaalt, dan riskeert u inderdaad dat die persoon achteraf stelt dat hij (ook) huurder is. Hij zou bv. kunnen beweren dat u had moeten weten dat hij daar ook woonde – waarom zou hij anders de huur betalen – of dat u ermee ingestemd heeft dat de vorige huurder de huur aan hem overgedragen heeft.
Met alle praktische problemen van dien. Is het niet duidelijk wie nu precies huurder is, dan is nog maar de vraag wie u op het einde van de huur een brief moet sturen om de huur op te zeggen. Mogelijk eist de huurder die zogezegd met uw instemming verhuisd is, zijn huurwaarborg terug, terwijl de ‘nieuwe’ huurder er nog geen gestort heeft. Dat soort discussies vermijdt u beter…
Ik beschouw de moeder zeker niet als huurder, ze woont immers in het buitenland, maar ze is wel degelijk juridisch aan de zaak verbonden door de 2 maanden huur te betalen. Door het feit dat de verhuurder kan aantonen met een rekeninguittreksel dat de moeder huur betaald heeft, is hij vrij om met haar te communiceren over de huurzaken zonder inbreuk op de privacy. De moeder heeft immers in het verleden als 'borgsteller' opgetreden, de verhuurder mag er vanuit gaan dat ze dit in de toekomst nog zal doen en misschien bereid is om andere verantwoordelijkheden van de huurders ook over te nemen. Ik zie niet in hoe de verhuurder op dat vlak fout gedaan heeft.Moeder en dochter kunnen wettelijk in België geen partner zijn, men heeft daar een zes letter woord voor... Om nog maar te zwijgen over de positie van TS haar echte partner, daar heeft men een zeven letter woord voor... Dat lijkt me de enige instantie die volgens dit artikel de mogelijkheid zou bieden om de moeder plots als 'huurder' te beschouwen.
De communicatie is al lang opgeblazen. Een correct AS waarin de huurder de verhuurders wijst op de feiten, waarin deze hen op een correcte wijze wijst op wat in het vervolg de gevolgen zullen zijn bij volharding in hun gedrag is niet het opblazen van communicatie, het is eerder een aangeven dat hun gedrag niet langer wordt getolereerd en dat ze vanaf heden zoals iedere burger aansprakelijk zullen gehouden worden voor hun ... Buitenissigheden.
Als het onrechtmatig betreden van de tuin niet onder een huurgeschil kan gecatalogeerd worden, denk ik niet dat het veel zin heeft om de verhuurder te dagvaarden voor de correctionele rechtbank zonder harde bewijzen, TS is daar vrij in natuurlijk.Indien huurders zich burgerlijke partij stellen voor overtredingen van het strafwetboek dan zal het geding gevoerd worden voor de rechtbank in kwestie. In dit geval de correctionele. Het zijn hier immers feiten die losstaan van de huurwetgeving aangezien de klachten hierin niet zijn opgenomen doch in het strafwetboek
Dat is zo logisch als kou pap, dat je geen rechtszaak wilt, wie wilt dat wel. Ik ben er zeker van als je de verhuurder uitnodigt voor een bezoek ter plekke dat je de zaken hier aangehaald zonder problemen kan bespreken en in overeenkomen.Maar het is ons niet te doen om een rechtzaak en ik weet echt niet waarom jij er corr rechtb bijhaalt... Dat staat echt compleet los van alles wat vandaag werd. Aangehaald. De moeder staat zr buiten, simpel. En zeker als je specifiek om te stoken. Een mail met leugens gaat sturen, die wij nu weerlegt hebben. Als dit niet duidelijk is... Dan weten we het ook niet meer.
Dit hang af waar hij over communiceert.maar je mag er redelijk zeker van zijn dat de verhuurder wel mag communiceren met uw moeder zonder inbreuk op de privacy.
Ik weet echt niet wat te denken. Bent u ongelooflijk naïef, of van slechte wil? Gelooft u echt dat deze verhuurders nog in staat zijn om plots de rechten en rust van TS te respecteren, zonder een duidelijk signaal dat wat zij doen zeer expliciet verboden is? Het gaat hier niet meer over een misverstand, maar over een flagrante overtreding van verschillende wetten, en dit zelfs na erop gewezen te zijn. En eerdere bezoeken ter plaatse hebben ook niets uitgehaald, buiten de dat verhuurders menen dat zij de beledigde partij zijn, omdat TS hen erop durfde te wijzen dat ze in de fout gaan.Ik ben er zeker van als je de verhuurder uitnodigt voor een bezoek ter plekke dat je de zaken hier aangehaald zonder problemen kan bespreken en in overeenkomen.
Het artikel is een voorbeeld van in hoe ver het betalen van huur door een derde kan geinterpreteerd worden als betrokkenheid van die persoon. Dit geval kan je niet vergelijken met het aangehaalde artikel, maar als vrederechters bereid zijn om derden als huurder te aanvaarden door betaling is de stap naar brogsteller of nog minder ingrijpend de vraag om brog te staan zeker aanvaardbaar.Lees je eigen artikel na. de enige wijze waarop het betalen van een huurgeld een juridische band schept is indien de betaler een partner zou zijn van de huurder die het huurcontract heeft gehandtekend en die tot dusver niet als dergelijke (partner) in het contract werd opgenomen.
Uiteraard mag dit niet, maar wat ga je er concreet aan doen (that's the million dollar question)Onrechtmatig betreden van de aangelegenheden verbonden aan een pand zonder toestemming van de bewoner van dat pand is volgens het Grondwettelijk Hof identiek aan het betreden van het pand zelf. Als u daar een probleem mee heeft --> Grondwettelijk Hof.
[/quote]Eerlijk gezegd zie ik, na de toon en aard van de mails gelezen te hebben, niet in waar u überhaupt nog enig nut ziet in een gesprek.
Aan de hand van de verstuurde mails aan huurder en de moeder zal het de vrederechter, een perfect inzicht geven in de onhoudbare toestand.Ik zie niet in hoe je wilt procederen, alle zaken die je aangehaald hebt zijn ofwel vergezocht
(de inbreuk op de privacy) of anders moeilijk te vervolgen (zoals de huisvredebreuk)
Laat dit, zo gaat de situatie alleen nog verder escaleren. Nog 1 AS (zoals Vandebos opstelde) waarin u kort en zakelijk (en beleefd) hen laat weten waar u staat, zonder emoties erbij te betrekken. Zo komt u er bij de rechtbank (als het zover komt, wat wel zeer goed mogelijk lijkt) uit als redelijke, brave mensen, die alleen willen dat hun rechten worden gerespecteerd, en komen zij er uit slechter uit.Hij heeft dus gisteren laat na het werk nog een mail gestuurd die we vandaag ook aangetekend verzenden, met zich enkel bij de mail naar de moeder te houden en daar alle feiten net zoals zei zelf telkens met citaten e.d doen, te weerleggen.