insluiting / recht van uitweg

tira00

Re: insluiting / recht van uitweg

#31 , 21 aug 2014 11:16

Jullie zijn veel te braaf en veel te goed opgevoed :)
Met zulke brutale mensen moet je echt korte metten maken anders winnen ze altijd...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#32 , 21 aug 2014 11:32

ik treed tira bij, als ik lees dat de buur indertijd de mogelijkheid had om de grond te kopen en/of zijn garages anders te zetten, dan is dit absoluut grof en gierig van die mensen. Zorg dat die gegevens uit het verleden mee in het dossier gaan bij de rechtszaak, want daarmee heb je een zaak als een dijk.
PS ik zou het écht niet kunnen laten en winterprei zetten op mijn perceel. Er is géén bewijs van erfdienstbaarheid en zolang de zaak niet gevonnist is, doe je nog steeds op je grond wat je wil.

limelight
Topic Starter

#33 , 03 sep 2014 11:12

Sorry om deze thread nogmaals boven te halen. Maar ik probeer nog steeds zoveel mogelijk info te verzamelen die ons kan helpen bij de verdediging.
op http://www.avocats-criscenzo.be/nl/-109.html" onclick="window.open(this.href);return false; vind ik volgende zin terug :
Een vrijwillige insluiting of een insluiting als gevolg van een verdeling ven de erf geeft geen recht op uitweg.
Ik had deze verwijzing hier eerder al aangehaald, maar heb me toen gefocussed op eventueele vrijwillige insluiting. Ondertussen weet ik dat de grond ooit aan dezelfde eigenaar heeft toebehoord. En dat deze een deel aan familie heeft verkocht (het deel van de buren).
Als er al sprake is van insluiting is deze dus ontstaan door verdeling. Is deze bewering correct? Ik vermoed van niet. Maar indien deze bewering correct zou zijn, kan iemand me verwijzen naar de wettekst hierover? Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Andere”