#5 , 16 mar 2006 14:40
ik zal proberen het kort te houden.
Mijn broer is eigenlijk altijd thuis blijven wonen. Vader is gestorven. En heel recent dus ook mijn moeder. Er zijn in totaal 4 kinderen. Het ouderlijk huis staat op een groot stuk grond. Het idee is altijd geweest om, indien ze zou overlijden, alles te verkopen en zelfs te verkavelen en te verdelen over de 4 kinderen. Maar nu blijkt diegene die inwoont over een document te beschikken (dat we dus tot nader order nog niet ingezien hebben), waardoor hij op 1 of andere manier daar zou mogen blijven wonen en er zou niks verkocht kunnen worden.
Ik probeer gewoon op 1 of andere manier mij al een beetje te informeren over wat er juridisch kan en niet kan. Want in de eerstvolgende weken zal dit toch offcicieel bij de notaris moeten belanden, vermoed ik.
Soit, ik heb er zelf nooit bij stilgestaan dat dit mogelijk was. We maken ons uiteraard ook zorgen over de staat waarin het huis zal zijn binnen 10 jaar als man alleen (onderhoudskosten ed...).
Ik vraag mij ook af wat er in die brief staat, natuurlijk. Dat is op dit ogenblik koffiedik kijken. Maar we willen natuurlijk wel een antwoord klaar hebben op alle scenario's die zich bij de notaris kunnen afspelen...