Domicilie

alainjom
Topic Starter

Domicilie

#1 , 30 sep 2014 17:39

Hallo,

Mijn vriendin en ik huren een appartement op een adres waar we beiden domicilie hebben aangevraagd. Onze verhuurder, die tevens het appartement bezit, zit in het buitenland voor werk, maar zou graag zijn domicilieadres (ons appartement) willen behouden. Zodoende zouden we hier met drie gedomicilieerd zijn, maar het appartement is slechts door twee personen (mijn vriendin en ik) bewoond.

Als de wijkagent langskomt en ziet dat het appartement voor twee personen is uitgerust, en we delen hem mee dat de derde - onze verhuurder - in het buitenland zit voor werk, zijn we dan in orde wat de domicilie voor ons drieën betreft?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2014 19:17

Niet toelaten want dan is alles wat daar staat van uw verhuurder ...kan dus allemaal in beslag genomen worden wegens vb niet betalen van de belastingen in B.
In een aantal gevallen is een referentieadres wel mogelijk.
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... ache=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;

alainjom
Topic Starter

#3 , 30 sep 2014 19:32

Is het volgende niet van toepassing?

Uitzonderingen KB 16 juli 1992

Art. 17. De hoofdverblijfplaats wordt niet gewijzigd door een tijdelijke afwezigheid.

Art. 18.Worden beschouwd als tijdelijk afwezig, evenals, in voorkomend geval, de leden van hun gezin :
2° personen die minder dan een jaar afwezig zijn voor studie- of zakenreizen of reizen in verband met hun gezondheid of voor de toerisme of vakantieverblijf buiten de gemeente van inschrijving;
3° personen die omwille van beroepsredenen gedurende maximum een jaar bepaald werk of een bepaalde opdracht uitvoeren in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland;

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 sep 2014 19:40

Is het volgende niet van toepassing?

Uitzonderingen KB 16 juli 1992

Art. 17. De hoofdverblijfplaats wordt niet gewijzigd door een tijdelijke afwezigheid.

Art. 18.Worden beschouwd als tijdelijk afwezig, evenals, in voorkomend geval, de leden van hun gezin :
2° personen die minder dan een jaar afwezig zijn voor studie- of zakenreizen of reizen in verband met hun gezondheid of voor de toerisme of vakantieverblijf buiten de gemeente van inschrijving;
3° personen die omwille van beroepsredenen gedurende maximum een jaar bepaald werk of een bepaalde opdracht uitvoeren in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland;
Ja maar dat lost het probleem niet op.....Als men zijn woning verhuurt tijdens zijn afwezigheid en men laat zijn adres daar staan dan vormt men één "juridische" familie. Men kan dan op jullie bezittingen die zich in de woning bevinden eventueel beslag leggen voor het betalen van de schulden van uw verhuurder.
Het kan ook gevolgen hebben op andere vlakken zoals bijv. sommige sociale rechten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 sep 2014 19:42

Maar dan kan en mag hij het niet verhuren... art 18 zegt de leden van HUN gezin... dus zijn jullie nu zijn gezin met alle lusten en lasten - niet doen dus.
dus ik denk het niet ...ben er zelfs heel zeker van.
referentieadres kan ....indien niet akkoord wordt betrokkene ambtelijk afgeschreven bij collegiaal besluit ( eerst voorstel)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”