erven

cari
Topic Starter

erven

#1 , 22 mar 2006 17:48

Ik ben weduwe heb 1 kind, wat als mijn schoonvader komt te overlijden op wat heb ik recht ? Er is geen eigendom meer is enkele jaren geleden verkocht,wordt mijn kind erfgenaam van de overgebleven gelden?
Er zijn wel nog schoonbroers en schoonzussen en die verdelen af en toe geld onder elkaar wat kan ik daartegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 22 mar 2006 21:02

jij kan niet erven van je schoonvader! je bent immers GEEN bloedverwante en je kinderen zijn de erfgenamen van je overleden man die erfgenaam was van zijn vader. zijn kinderen nemen dus zijn plaats in als erfgenaam va je schoonvader. Je kinderen hebben dus even veel rechten als je schoonzusters en schoonbroers. als zij nog minderjari zijn is er normaal door de rechtbank bepaald wie hen bij deze zaken moet vertegenwoordigen.

veder kan je alle inlichtingen vinden op

http://www.erfenisrechten.be

Laurens

#3 , 22 mar 2006 21:09

Normaliter heb je wel nog het ouderlijk vruchtgenot op datgene wat je kinderen erven.

Reclame

sperwer

#4 , 22 mar 2006 21:15

Normaliter heb je wel nog het ouderlijk vruchtgenot op datgene wat je kinderen erven.

enkel als de kinderen nog minderjarig zijn en ook maar in beperkte maten

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”