Bediendecontract veranderen naar Arbeiderscontract?

Black Dog
Topic Starter

Bediendecontract veranderen naar Arbeiderscontract?

#1 , 05 jun 2008 18:26

Kan een werkgever een werknemer met bediendencontract zomaar ineens onder de categorie arbeider brengen?

Op m'n contract (en na afspraak) staat duidelijk arbeidsovereenskomst voor bedienden. Ik ben nu dus die ganse tijd als bediende ingeschreven en na 3,5jaar zie ik ineens arbeider staan? Kan dit zomaar zonder overleg?

Ik werk er als leverancier, maar doe zowel handenarbeid als "intellectuele" arbeid. (onderhoud klanten)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 07 jun 2008 10:22

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(Burgerlijk Wetboek).

Niets belet de werkgever echter de arbeidsovereenkomst te beëindigen overeenkomstig art.37 Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Andere”