Ik ben een alleenstaande moeder, ik heb mijn woning in 1996 gekocht en mijn buurman had zijn huis enkele jaren voordien gekocht en hij is van mening dat hij daarom de baas is over alles, hij vindt vrouwen bij voorbaat dom en omdat ik hem nooit hulp heb gevraagd is onze burenrelatie al sinds ik het huis gekocht heb een hopeloze ruzie, de gemeenschappelijk gebruikte regenpijp die wel in mijn huis is ingemetselt is van hem zegt hij en daar gaat nu de ambras weer over, ze is lek en maakt zijn muur binnen nat en dus ik zorg voor nieuwe regenpijp, dezelfde als er hing en dat heb ik hem op voorhand laten weten, ik vind dat ik mijn plicht heb gedaan en ik vraag aan hem niet om in de kosten te delen want ik wil zoveel mogelijk pesterijen en contakt met die zak vermijden (ik kan al een heel sappige roman van zijn pesterijen schrijven van 12j) dus hij bestelt ook een pijp maar hij heeft aan mij niet gevraagd of dat goed was, ik vindt dat ik hem geen geld verschuldigd ben, nu gaat hij zijn dak vernieuwen en ik vindt nu dat hij aan mij de begindatum moet zeggen van de werken want die mannen moeten ook op mijn dak zijn om aan zijn dak te kunnen komen werken en hij wil nu mijn nieuwe dakgoot afbreken en ik vind dat hij toestemming aan mij moet vragen om een gat te maken in mijn pijp voor zijne nieuwe afloop wat eigenlijk niet nodig is want ik heb een nieuwe ingang voor hem geplaatst waar zijn oude goot op aangesloten is, ik heb al zoveel van zijn pesterijen en beschadigingen van hem aan mij door de vingers gezien maar nu is de emmer met geduld vol ik heb geen zin om al een advocaat of vrederechter in te schakelen ik heb al wel door de politie laten vaststellen dat ik een nieuwe pijp heb laten hangen waar zijn oude afloop opaan gesloten is, wat zegt de wet hierover heb ik het recht om de startdatum van de werken te weten of moet ik alles zo maar laten gebeuren met het risico dat mijn vernieuwde dak beschadigd wordt en kan hij zomaar mijn nieuwe pijp afbreken? ik dacht van niet maar hij met zijn groot lawaai zegt natuurlijk van wel, hij heeft mij nog geen vergoeding van de natte muur waardoor de verf is afgebladert in zijn gang gevraagd, ik ben nu al bang voor zijn volgende pesterijen en verwijten gewoonlijk doe ik of ik ze niet hoor of zie maar dit kan ik zo toch maar niet laten gebeuren. Alvast bedankt ik hoop op een snelle reactie
met vriendelijke groeten Maria-victoria