huurwaarborg

de waterman
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 06 jul 2015 21:19

Ik ben huurder van een appartement in gebouw met drie apprtementen. De eigenaar verkoopt het gebouw. Nieuwe eigenaar zegt alle contracten op een correcte manier op. Bij afrekening van de huurwaarborg komen de kosten van water in mindering, waarvoor nieuwe eigenaar een copy faktuur bezorgt. Tevens brengt hij onderhoud van de vermarmingsinstallatie (gas) in mindering. Als huurder kon ik geen bewijs van onderhoud voorleggen.

Nu vroeg ik aan de nieuwe eigenaar een copy van de faktuur voor deze kosten. Tot heden zonder antwoord. Ondertussen zijn alle appartmenten gerenoveerd en werden er nieuwe gasbranders geinstalleerd. Dus vermoedelijk heeft hij de oude gasbrander nooit laten nazien. Derhalve kan hij ook de faktuur niet voorleggen, vandaar ook geen antwooord op mijn verzoek.

Dus de aangerekende kosten voor onderhoud werden onterecht aangerekend. Kan dit. Of zoek ik dit te ver ?
het is mijn niet te doen om de terugbetaling ervan, gaat hier enkel om principe.

Waarschijnlijk kregen alle drie de huurders deze kosten aangerekend. Ten onrechte !

Graag hoor ik jullie reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 06 jul 2015 22:33

Als je geen reactie hebt gekregen op uw vraag is zoiets niet de moeite om een zaak van te maken. Het gaat immers over een bedrag van €120. Als het gekeurd is geweest (inderdaad twijfelachtig), vind ik het logisch dat de attesten in de vuilbak liggen. Waarom zou je immers attesten bewaren van een ketel die al verwijderd is? Je moest sowieso toch betalen voor het onderhoud (huurdersverplichting), dus maakt het principieel niet veel uit of dat het geld naar de keuring van de nieuwe ketel is gegaan of dat de oude verwijderde ketel nog een onderhoud heeft gehad.

Reclame

Terug naar “Huren”