Het betreft een geregistreerd huurcontract van 9 jaar, met ingang 07-2004.
De huurder maakt een einde aan het huurcontract met een AS op 7/7/2015
Ze schrijft dat per 01/9/2015 de woning ontruimd zal zijn en om af te spreken voor de sleutels en formaliteiten.
Ik telefoneer met haar om onder andere te zeggen dat de opzeg 3 maanden bedraagt. Dat ze dus volgens de huurwet verplicht is om augustus, september, oktober nog te betalen.
Dit wordt geweigerd, ze wil enkel augustus betalen, want dubbele huur betalen dat kan niet.
Er volgt een discussie met steeds dezelfde uitkomst, ze wil niet betalen. Want ik zou van alles gezegd hebben waardoor ze nu verhuizen. Ik zou verplicht zijn haar nu op te zeggen als ik in mijn woning wil gaan wonen. Als ik er niet zou gaan wonen zoekt ze zelf nieuwe huurder... kortom betalen wil ze echt niet.
Er is flink wat slijtage in de woning, waarvoor ik na al die jaren geen vergoeding vraag (ook al hebben ze veel katten en drie honden) maar de wettelijke opzeg wil ik wel. Ik wil geen nieuwe huurder omdat de woning dient opgefrist te worden. (lijkt mij logisch na al die jaren echter ze begrijpt mij blijkbaar echt niet)
Wat kan ik doen om dit constructief op te lossen?