Zaak na zaak geseponeerd

Fruitmand
Topic Starter

Zaak na zaak geseponeerd

#1 , 03 sep 2015 18:16

Mijn ex heeft mij verschillende keren geslagen, zelfs een keer gewapend mijn dochter (die niet van hem is) gegijzeld en op het laatste willen aanzetten tot prostitutie. Wij zijn ondertussen definitief uiteen. Ik heb telkens aangifte gedaan en vandaag kreeg ik de brief in de bus dat de zaak zonder gevolg blijft. Nochtans heeft hij alles bekend. Kan ik hiertegen iets doen ?

Hij valt mij ook nog steeds lastig. Staat elke week onverwachts aan de deur ... hij chanteert en bedreigt mij of probeert het dan weer goed te maken. politie bellen heeft enkel als gevolg dat hij nog razender en agressiever wordt. Ze laten hem altijd weer gaan. Tot daartoe... maar iemand die alles bekent telkens er laten mee wegkomen en zaken seponeren keer op keer ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 03 sep 2015 22:08

Blijven klacht indienen bij de politie...

Echter, als ik het goed begrijp heeft hij uw dochter gewapend gegijzeld, is hij opgepakt door de politie, bekende de feiten waarna de politie hem opnieuw vrijliet??? Straf staaltje politiewerk.

mjers

#3 , 04 sep 2015 07:36

gijzeling zoals ik het hier lees is toch van een heel andere orde... Kan niet geloven dat ze die persoon zomaar vrijlaten

Reclame

Fruitmand
Topic Starter

#4 , 07 sep 2015 20:23

Ja ze hebben heel de straat afgesloten en ik moest een tekening van het huis maken waarin hij zich bevond met mijn dochter. De speciale eenheid is dan binnen geraakt. Ze waren met veel mensen van de politie. Leek wel een film. Maar hij had zijn wapen opgeborgen in een kluis en de kogels eruit gehaald en ik kreeg dan te horen van de politie dat ze hem om die reden niks kunnen maken. Toen waren we nog een koppel. Ik heb nadien de relatie verbroken. Maar ze hebben hem inderdaad gewoon laten gaan ...

Maar onlangs volgde hij mij met de wagen (ik was te voet) en hij heeft me een uur lastig gevallen. Hij stapte uit en wilde mij vastpakken, maar dit wilde ik niet en toen begon hij te roepen tegen mij. Hij riep dat ik naar het huis aan de overkant moest gaan en mij daar moest gaan prostitueren en al het geld aan hem moest geven en ik ben kunnen gaan lopen maar emotioneel ben ik kapot. Het is nooit eerder voorgevallen dat hij zoiets afdwong van mij maar dit laat toch alleen maar zien dat hij geen grenzen kent.

Dit zorgt er alleen voor dat hij zulke dingen zal blijven doen en dat er ook meer en meer misdadigers zijn voorbeeld zullen volgen. En Dat mag niet gebeuren. In feite moeten ze hem ook helpen, want zo iemand is toch psychisch niet in orde en hij heeft ook kinderen die voltijds bij hem wonen.

giserke

#5 , 08 sep 2015 10:23

Laat me toe bijzonder weinig geloof te hechten aan dit verhaal.
Om te beginnen is het complete nonsens dat de politie bij een gijzeling geen actie onderneemt, omdat ze denken dat de gijzelnemer niet gewapend is.
Een gijzeling is een gijzeling. Tenzij het effectief geen gijzeling is, omdat het een verzinseltje is van de aangever natuurlijk.
Er zijn wel meer 'wapens' in een woning die kunnen worden gebruikt om iemand te verwonden.
En dat de politie geen actie onderneemt voor aanzet tot prostitutie? Daar geloof ik dus ook niks van! Zeker niet als de persoon een minderjarige is. (wat ik niet kan uitmaken uit de openingspost)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 sep 2015 12:16

Het is niet de politie die beslist over sepo maar het openbaar ministerie.
Het is ook niet de politie die iemand vrijlaat na een arrestatie dat is evenzo een beslissing van de pdK of van de OR.
In principe hadden de wapens in beslag genomen moeten worden of is achteraf zijn wapenvergunning ingetrokken. Beide mogelijkheden zijn bij mij gekend als mogelijke acties van het parket.
Als dochter verklaart heeft dat ze bedreigd werd met een geweer zal - ook al is dat terug in een locker geplaatst samen met de patronen ( niet kogels) toch worden meegenomen als onderdeel van een beslagname overtuigingsstukken nl. voorwerpen voor een misdrijf gebruikt.

giserke

#7 , 08 sep 2015 12:31

Ik ben er redelijk zeker van dat het OM zaken als aanzetten tot prostitutie (al of niet minderjarigen) en gijzelneming zomaar gaat seponeren.
Dit zijn 2 zeer zware correctionele feiten met opsluiting van 15-20 jaar gijzelneming.
Aanzetten tot prostitutie tot 5 jaar bij meerderjarigen en bij minderjarigen van 10-15 jaar.

mjers

#8 , 08 sep 2015 13:09

Ik ben er redelijk zeker van dat het OM zaken als aanzetten tot prostitutie (al of niet minderjarigen) en gijzelneming zomaar gaat seponeren.
Dit zijn 2 zeer zware correctionele feiten met opsluiting van 15-20 jaar gijzelneming.
Aanzetten tot prostitutie tot 5 jaar bij meerderjarigen en bij minderjarigen van 10-15 jaar.
U bedoeld "NIET zomaar gaat seponeren" neem ik aan?

Inderdaad ik deel uw mening, als ik even de wetteksten erbij neem is dit geval niet te verklaren... Mogelijk kan TS hieromtrent meer duidelijkheid geven?

Fruitmand
Topic Starter

#9 , 08 sep 2015 14:08

Even verduidelijken. Mijn dochter is 4 jaar dus zij heeft uiteraard zelf geen verklaringen afgelegd in verband met die gijzelname. Het is mij een zeer groot raadsel waarom hij niet is aangehouden gebleven.

Over het wapen kan ik enkel zeggen dat het over een pistool ging. Ik ken daar verder niks van. De politie heeft mij zelf verteld dat zij tegen dat wapen niks kunnen doen omdat hij het volgens de wet goed had opgeborgen toen de politie is binnen gevallen. Uiteraard had hij wel verwacht dat de politie onderweg was. Het zou ook kunnen dat er een vergunning was en dat die werd ingetrokken, dit heb ik niet gevraagd. Ik kan alleen maar zeggen welke uitleg ik kreeg.

Hij heeft niet mijn dochter willen aanzetten tot prostitutie. Hij heeft dit bij mij willen doen.

Zelf weet ik maar al te goed dat dit verhaal ongeloofwaardig klinkt en ik heb ook aangegeven aan het parket dat ik niet akkoord ben met de seponering. Uit mijn omgeving raden ze mij dan ook aan om naar de pers te stappen omdat dit echt niet kan. Zeker niet na al zijn bekentenissen... Het is net omdat ik het allemaal niet begrijp dat ik dit allemaal hier geplaatst heb. Maar alles wat ik zeg is waar en wie mij niet gelooft, mag eens langskomen om de documenten die ik bezit te komen inzien.

sloeberken

#10 , 08 sep 2015 15:38

U advocaat kan aandringen bij parket voor vervolging.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#11 , 08 sep 2015 15:43

U advocaat kan aandringen bij parket voor vervolging.

Denk ook dat u hierover best een advocaat aanspreekt. Uw verhaal strookt simpelweg niet met de wet... Een advocaat zal u kunnen helpen.

Fruitmand
Topic Starter

#12 , 08 sep 2015 19:10

Daar vreesde ik al voor. Zal veel energie vragen maar ik ga er toch voor gaan want ik heb er nachtmerries van. Is er iemand die weet welke straffen er op staan ?

mjers

#13 , 08 sep 2015 21:22

Daar vreesde ik al voor. Zal veel energie vragen maar ik ga er toch voor gaan want ik heb er nachtmerries van. Is er iemand die weet welke straffen er op staan ?
Zie het antwoord van giserke. Veel succes!

Fruitmand
Topic Starter

#14 , 08 sep 2015 22:31

Zie het antwoord van giserke. Veel succes!
ow ja sorry en bedankt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 sep 2015 22:33

Hebt u of iemand anders gezien dat hij het wapen in zijn hand had?

Terug naar “Andere”