groot huurverschil - index

kwispel
Topic Starter

Re: groot huurverschil - index

#46 , 18 okt 2015 14:05

Bedankt.

Ik zie vooral bedragen tussen 1 en 2 procent, dat zou een maximale opslag van ongeveer 10 euro zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#47 , 18 okt 2015 17:07

Rond de 0.50% word er voorop gesteld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter

#48 , 18 okt 2015 17:35

dus op een huur van 600 bedraagt dat 3 euro meer. Een klein verschil met 50. Heb intussen de huisbaas gezien. Hij begon er zelf over. Ik hield me van den domme en zei: tja, is normaal dat het voor iedereen duurder wordt het leven. Ik vroeg hem of hij het op papier wilde zetten en zijn antwoord was: natuurlijk.
Zoals al gezegd: hij zette ook op papier dat hij de waarborg cash eiste en ontving.

Niets ter zake, maar hij liet bv. vuilzakken slingeren aan de voordeur van de zaak. Zijn ( te dure) weekmenu = de promotie van de aldi van die week en dan zag je die verpakkingen met de naam van de maaltijd gewoon open en bloot aan de deur liggen.

Wat ik ook al als "dreigmiddel" ( mocht het escaleren) in gedachten heb, is de pers. Ik zou dan heel rationeel de feiten vertellen waartegen ze toch geen verhaal kunnen hebben.

Reclame

sloeberken

#49 , 18 okt 2015 23:16

U fantasie is op hol geslagen.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#50 , 19 okt 2015 07:55

U fantasie is op hol geslagen.
Inderdaad....ik verwijs naar mijn eerdere opmerking dat indien 10% van de tijd die hier door TS geïnvesteerd wordt in irrelevante bedenkingen over maaltijden die zogezegd te duur verkocht zijn en mogelijke standen van de index in januari 2016 besteed was aan het lezen van de huurwet er om te beginnen geen probleem zou zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105
Juridisch actief: Nee

#51 , 19 okt 2015 10:02

100% mee eens

kwispel
Topic Starter

#52 , 19 okt 2015 15:50

Heb het op papier: bij deze bevestig ik ( naam huisbaas) dat de huur vanaf januari 2016 650 euro bedraagt, naam familienaam handtekening.

sloeberken

#53 , 19 okt 2015 16:42

Hoe heb je dit ontvangen, enkel met een AS is bewijsbaar. U verhuurder zal ook eens de huurwet moeten nalezen.

kwispel
Topic Starter

#54 , 19 okt 2015 17:09

Hij sprak me erover aan van: vergeet het niet. Ik zei: kan dat ook op papier worden gezet en het was meteen: natuurlijk, blad genomen en erop gezet, zelfde geschrift als dat van de cash waarborg. Kreeg trouwens zonet man van incasso over de vloer voor de serveuse van de zaak, volgens hen is die hier gedomicilieerd. Weet niet hoe het verder is afgelopen, heb hem naar de zaak verwezen.

chantika

#55 , 19 okt 2015 18:57

Nu per as de verhoging betwisten.
......

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij maak ik bezwaar tegen uw voorstel tot huurverhoging.
Ingangsdatum huurverhoging 01/01/2016
Bedrag huurverhoging € 50 Percentage 8,33 %
Oude huurprijs €600 Nieuwe huurprijs €650

Reden van het bezwaar
De huurprijs wordt hoger dan wettelijk toegestaan.

Hoogachtend Kwispel.

kwispel
Topic Starter

#56 , 19 okt 2015 21:55

Bedankt, is er echt geen addertje onder het gras? De huisbaas sprak me van de werken die hij de komende maanden zal uitvoeren om het leven luxueuzer te maken ( betere isolatie ed). Morgen beginnen ze er aan ( onaangekondigd en ze moeten er gedurig voor door de privé)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#57 , 19 okt 2015 22:11

Toch eens lezen.
Verbouwingen of andere zaken uitvoeren bij een huurder tijdens de huur is aan regels gebonden.
Als u toch gaat opzeggen .... kan hij dat daarna perfect doen.
Wat hebben onze vorige raadgevingen uitgehaald want u woont nog altijd boven dat restaurant blijkbaar.

De wijkinspecteur/gemeente in kennis stellen want dan woont die serveuse samen met u en kan een gerechtsdeurwaarder met vonnis uw ganse inboedel met beslag leggen en dan staat u een dure revindicatie procedure te wachten.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf

kwispel
Topic Starter

#58 , 19 okt 2015 22:19

Morgen heb ik trouwens een afspraak om iets te gaan bezichtigen. Ik hoop er absoluut snel van verlost te zijn. Het is niet makkelijk om met een bescheiden inkomen snel iets te vinden, maar ik ben er zeker mee bezig.

Morgen ben ik thuis en zal men op de deur komen kloppen voor de werken. Ik dacht eens een rustig dagje thuis te hebben, maar vanavond wordt dat ineens verbroken omdat hun afspraak al vaststond. Natuurlijk kan die werkman daar niets aan doen. Ik vind het gewoon lastig dat men je op je vrije dag geen privacy gunt. Ze zetten je voor een voldongen feit.

Wat zijn de regels hierin en wat zijn de "straffen" als men die overtreedt? Ik heb niet gevraagd om die werken uit te voeren. Het gaat om het dak dat deel uitmaakt van het "huurgedeelte".

duma

#59 , 20 okt 2015 08:50

De verhuurder kan en mag zulke dingen niet aan u opdringen, tenzij ze echt noodzakelijk en hoogdringend zijn.
U kan perfect de toegang weigeren wanneer er morgen iemand voor uw deur staat.
Netjes zou het wel niet zijn, gezien de verhuurder u wél verwittigd heeft en u blijkbaar niet geprotesteerd heeft op de moment dat hij dat deed.
In het vervolg, als de verhuurder nog eens met zoiets afkomt, zegt u dat u niet thuis bent die dag/het niet past en dat er dus best een nieuwe afspraak gemaakt wordt. U kan ook weigeren om een bepaalde verbouwingen te laten uitvoeren. Zie Fransicus hierboven: hier zijn regels over. Je kan niet zomaar een verbouwing aan je huurder opdringen. (tenzij dus hoogdringend).

KJ86

#60 , 20 okt 2015 09:10

Niet zo snel!
In dit geval gaat het om een appartement. De gevels, de gang naar het appartement, het dak behoren allemaal tot de algemene delen.
Daarvoor heeft de verhuurder geen toestemming nodig om te vernieuwen, ongeacht of dat de herstellingen al dan niet dringend zijn. Alles binnen de woonentiteit moet in overleg gebeuren. De verhuurder heeft gewoon toestemming gevraagd om via het appartement naar het dak te gaan, heeft die gekregen, dan moet TS daar achteraf ook niet op terugkomen.

Terug naar “Huren”