Alcohol en nog geen 2 jaar rijbewijs

JuveD
Topic Starter

Alcohol en nog geen 2 jaar rijbewijs

#1 , 27 okt 2015 13:27

Beste mensen
Zaterdag aangehouden voor een alcoholcontrole en jawel spijtig genoeg paar wijntjes met de vriendin gaan drinken en ik had prijs, wat helemaal niet goed valt te praten natuurlijk

Ik had 0,52 lucht geblazen en de agent zei tot dit rond de 400 euro ging kosten minnelijke schikking ... Eenmaal thuis aangekomen ben ik eens gaan zoeken naar de boetes en kom ik op zo een 1200 euro uit wat ik moet betalen. Daarbij heb ik nog niet vermeld tot ik nog geen 2 jaar mijn rijbewijs heb en dus zal ik sowieso toch moeten voorkomen?

Mijn vragen zijn zou de rechter mijn rijbewijs voor lange tijd afnemen ? Aangezien ik deze nodig heb voor het werk zo ja heeft iemand ook ooit zo iets meegemaakt en kan die mij vertellen hoelang dat ongeveer zou zijn?

Ik heb ook Gelezen tot de rechter je kan laten kiezen welke proeven je opnieuw moet doen bv praktijkexamen of theorie en dergelijke

Kan het ook zo zijn tot de boete nog veel hoger is dan 1200€?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 27 okt 2015 13:35

u bent jonge bestuurder. u zal geen minnelijke schikking krijgen maar onmiddellijk gedagvaard worden.

Indien u veroordeeld wordt binnen de 2 jaar na het behalen van je rijbewijs, moet je altijd je praktijk/theorie examen opnieuw afleggen; de rechter is ook verplicht u een rijverbod op te leggen.

http://www.wegcode.be/actueel/1251-begi ... estuurders

Meeboo

#3 , 27 okt 2015 13:57

inderdaad, dat bedoelde ik ;-)

Reclame

JuveD
Topic Starter

#4 , 27 okt 2015 16:37

Dankuwel voor jullie reacties zou ik een advocaat nemen of niet?

Meeboo

#5 , 29 okt 2015 07:41

ik zou zeker , ongeacht met advocaat of niet, zelf ook naar de rechtbank gaan. Veel rechters oordelen zwaarder als beklaagde niet zelf opdaagt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”