Mijn situatie is redelijk complex en voor interpretatie vatbaar.
Omwille van mijn werk ben ik naar Luxemburg uitgezonden(kan voor enkele jaren zijn), ik werk voor een Japanse Multinational met een Frans contract en betaal in Luxemburg mijn belastingen,ben sinds begin januari gedomicilieerd in en werk ook deels van daar, m.a.w mijn klanten zijn gesitueerd in Belgie en Luxemburg en verplaats me op beiden territoriums..........Dus ik ben Expat.
Zou ik op mijn woning in Belgie gedomicilieerd zijn, dan pleeg ik domicilie fraude in Luxemburg, aangezien ik van daaruit werk en woon.
Ik ben daar meer dan 180 dagen(Lux.), maar kom ook nog naar mijn eigen woning.
Dus kan mijn huis naargelang de interpretatie van de wetgeving beschouwd worden als leegstaand, echter nu komt de aap uit de mouw...........
Ik heb mijn nutsvoorzieningen in mijn oude huis nog steeds actief staan, gas elektriciteit,water en internet.
Indien ik vroeg in de ochtend een afspraak in Belgie heb blijf ik graag in mijn oude woning overnachten, logisch anders moet ik achterlijk vroeg opstaan. en aangezien het volledig bemeubeld is heb ik daar alle comfort en is er activiteit die inbrekers kan ontmoedigen.
Overigens is het huis volledig afbetaald en heb ik geen financiële druk om het te verhuren.
Bovendien is er geen enkele wet die je verplicht om je huis te verhuren en betaal je al al onroerend goed belasting, op een assisenproces kan je geen 2 maar berecht worden voordezelfde feiten, voor de leegstaand naargelang de interpretatie en willekeur van de gemeente wel..................
De gemeente waar ik woon heft geen taks op 2e verblijfplaats voor zover ik weet, ik wil ook geen slapende honden wakker maken.............
6 januari woon ik 12 maanden in Luxemburg en heb ik op mijn eigen woning geen domicilie ...........
Wat moet ik doen, anticiperen, woning laten registreren als 2e verblijfplaats, wachten tot er misschien een belastingaanslag vanuit de gemeente komt.
Uit de onderstaande link word ik ook niet wijzer.................
Lijkt me een dossiertje voor een juridisch precedent
mvg,
S
http://www4dar.vlaanderen.be/sites/svr/ ... lijven.pdf