ah artikel 135 van de nieuwe gemeentewet dan heb ik voorgang
dat moet ik nakijken in de papieren (ik kom hier op terug)
mocht dit wel zo zijn he,moet ik dit dan aangeven bij de vrederechter ?
en hoe kan ik me recht behalen bij woonhaven?
heb alvast wel een pro deo advocaat
appartement is dit jaar onbewoonbaar verklaard
Op het document van onbewoonbaarverklaring, staat toch of je voorrang hebt op een sociale woning of niet.
Staat het er wel op geef je een copy aan de huisvestingsmaatschappij.
Je kan ook schadevergoeding vragen:
Artikel 15 paragraaf 1 van de Vlaamse wooncode somt de kosten op die verhaald kunnen worden op de eigenaar. Dit zijn met name, de kosten van ontruiming, de verhuiskosten, de kosten van stockage van meubilair, de installatiekosten in de nieuwe woning en de huur van de nieuwe woning waarbij de huurder evenwel instaat voor een gedeelte van de huur dat 20 procent van zijn of haar maandelijks beschikbaar inkomen bedraagt. Deze verhaalbaarheid van de huurkosten wordt beperkt tot maximum een jaar.
Sorry voor late reactie hoor ,maar heb nog steeds geen kopie van de onbewoonbaar verklaring terug gehad van mijn advocaat...feestdagen zijn altijd druk...
Maar wij hebben die onbewoonbaar verklaring gegeven aan de mevrouw bij woonhaven ,en zij zei letterlijk ik kan jullie niet inschrijven en dus ook niet helpen met voorrang op een sociale woning.
Waarom ze ons niet wilde inschrijven ik mijn echtgenoot en kinderen was omdat ik niet ook op de gezinssamenstelling stond.
Alleen mijn echtgenoot en kinderen ,ik had een afspraak bij gemeente om me in te schrijven uiteindelijk zijn de 2 maanden gepaseerd.En volgens woonhaven hadden we maar 2 maanden de tijd om gebruik te maken op voorrang.
Want ben weer terug geweest uitraad nadat ik wel stond ingeschreven en op de gezinssamenstelling stond,maar toen was het TE LAAT volgens dezelfde mevrouw van woonhaven ,ik vind het een beetje raar.?
Nu 10 maanden later zitten wij nog in de transitwoning van de gemeente en moeten binnenkort naar het vrede gerecht .
Life is a journey enjoy the ride.