Conformiteitsattest mazoutreservoir NOK

Louis&Ella
Topic Starter

Conformiteitsattest mazoutreservoir NOK

#1 , 18 dec 2015 22:12

Mijn partner en ik zijn bezig met de aankoop van een huis. We gingen het compromis tekenen toen ik zag dat er op het conformiteitsattest voor mazout reservoirs een NOK staat.
Er staat : 'test geeft lek aan onder mazoutniveau (63cm)'. Dit attest is van 2009, en in 2010 werd de tank ontgaat en ingespoten met zuivere zand zonder water.
Er is nooit iets gedaan geweest aan wat er mogelijk gelekt is, en de Immo probeert ons wijs te maken dat er helemaal geen probleem is..
Nu heb ik hier en daar gelezen en gehoord dat moest het gesaneerd moeten worden, dit een dure grap is. Iemand hier meer info over ?

Dank bij voorbaat !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 19 dec 2015 19:04

Is er een officieel attest van de uitdienststelling van de tank?

Louis&Ella
Topic Starter

#3 , 19 dec 2015 20:13

Dat is er ja.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 dec 2015 10:42

Dergelijk certificaat zegt niets over de status van de grond qua verontreiniging. (Gemeld bij OVAM of niet, analyse gebeurd, gesaneerd of niet...). Maar dit is inderdaad een dubbele post.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Kopen”