verhuurder komt al 10 maanden afspraak niet na

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: verhuurder komt al 10 maanden afspraak niet na

#16 , 04 jan 2016 20:01

. Het kan zelf zijn dat de eigenaar geen toestemming krijgt om het raam te vervangen.
Volgens welke wetten zou men de vervanging van een raam kunnen weigeren als het identiek van vorm, indeling en materiaal is als het oude raam? Leg dat eens uit KJ86

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 04 jan 2016 21:09

Aangezien ik niets in mede-eigendom heb, ken ik enkel de basisprincipes.
Ik weet dat in basisaktes wordt opgenomen dat het uiterlijk van gevels niet gewijzigd mag worden zonder toestemming van zoveel % mede-eigenaars. Zonder die expliciete toestemming is het af te raden om ramen te vervangen, tenzij dat je het raam exact laat namaken (gaat enkel met houten ramen, bij alu en pvc worden de profielen op de markt om de zoveel jaar gewisseld).
Een reden waarom de toestemming niet gegeven wordt, kan zijn dat er op de planning staat om binnen x aantal jaren ze allemaal tegelijkertijd te vervangen.
Ik heb veel ervaring in het herstellen van ramen en het zou mij verwonderen als ts zijn raam niet te herstellen valt.
Aan een stom schuifraam gaat er geen kunst verloren, maar ik vind het wel spijtig dat er in Antwerpen ambachtelijke ramen verloren gaan aan pvc retrolook.

Vandebos

#18 , 05 jan 2016 09:21

Het uitzicht is gemeenschappelijk, de ramen zelf zijn privatief. In de akte staat doorgaans aan welke voorwaarden nieuwe ramen dienen te voldoen (uiterlijke kenmerken mbt tot raampartijen en RAL codes betreffende kleur).

Reclame

KJ86

#19 , 05 jan 2016 11:12

oké, mijn fout.
Aangezien ramen privatief zijn, zal het uitzicht van ondergeschikte orde zijn en is een exacte kopie niet afdwingbaar door de VME.

@hasan043

Heeft de eigenaar op papier geschreven dat het raam zal vervangen worden of is dit terloops mondeling meegedeeld.
Is het raam kapot of is het een oud raam met spleten en kieren? Zijn de tochtborstels versleten, kapot of is het nog een schuifraam zonder tochtborstels?

hasan043
Topic Starter

#20 , 05 jan 2016 15:02

Het is een nieuwe raam ( schuifdeur met raam ) dubbelglas. De raam zelf is niet kapot maar er is van binnen boven links iets kapot waardoor linksbove niet helemaal dichtgaat. En daardoor komt er lucht naar binnen. Dus als je zo kinkt zul je het niet zien maar zodra je je hand ervoor zet dan voel je die lucht. Heb ook in de mail staan. Er zijn 2 bedrijve gekomen en beide zeghen ze is niet te maken wat ik zelf heel raarvind.

sloeberken

#21 , 05 jan 2016 15:38

Heeft verhuurder dan geen garantie meer op dat schuifraam.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#22 , 05 jan 2016 16:08

Waarschijnlijk een schuifraam met kip-vleugel. Door een verkeerde handeling van de huurder is een deel van het hang-sluitwerk losgekomen. Daar kan noch verhuurder, noch aannemer iets aan doen . Huurder moet leren hoe een dergelijk raam te openen en sluiten. Gewoon terug inlikken is meestal al genoeg, als hij de boel al niet helemaal om zeep heeft geholpen.
http://www.veralu.be/nl/2/1
Zie onder "kip-schuifraam

Terug naar “Huren”