kan mijn vrouw kiezen wanneer ik het kind zie? Echtscheiding binnen 10 dagen

Broncky
Topic Starter

Re: kan mijn vrouw kiezen wanneer ik het kind zie? Echtscheiding binnen 10 dagen

#31 , 14 dec 2015 14:25

Vandaag inleiding geweest, uitgesteld voor ongeveer een maand.
Mijn vrouw wil een regeling van drie dagen x 2,5u dat ik ze mag zien. (di-do-za)
Tot op heden mocht ik ze elke dag een uur zien.
Ze wil de regeling van drie dagen ook aanhouden voor het uiteindelijke besluit, ze wil in geen
geval dat het kind bij mij blijft slapen.
Ze vraagt ook een sociaal onderzoek, wat ik met open armen wil doen.
Ik woon nog steeds in het huis, zij bij haar moeder, met het kind.
Iemand nog tips, alles is welkom!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Broncky
Topic Starter

#32 , 14 dec 2015 14:46

voor dit: ('Via kwartierinspecteur uw echtgenote laten schrappen maar niet uw kind. Dit ook melden aan gemeente
Bij gemeente vragen uw adres onder politietoezicht te plaatsen ttz er mag geen inschrijving meer gebeuren zonder dat de politie nazicht heeft gedaan en u heeft in kennis gesteld.') vond mijn advocaat het nog te vroeg.
Eerst kijken wat we voorlopig geregeld krijgen tot binnen een maand, ze kan het kind bijhouden tot dan als ze wil, dat zou niet goed zijn voor haar dossier, maar ik wil mijn dochter toch graag nog zien eer het zover is...
Ze beschuldigd me nu ook wel van agressie tegenover mijn dochter, het ging over een vooral waarmee de dochter haar moeder in het aangezicht sloeg, en ik de dochter in de hoek zette, toen de dochter niet in de hoek wilde blijven staan, ben ik haar enkele minuten gaan vasthouden, zodat ze wel in de hoek moest blijven staan en dit tot twee keer toe. Het is het 'enige' wat ik ooit mijn dochter heb gedaan, en een kind in de hoek zetten, en als het dit niet wil het even gaan vasthouden in die hoek, is volgens mij nog geen mishandeling. Toen enkele dagen later mijn ex wéér een klap in het aangezicht kreeg van mijn dochter, sloeg ze het kind terug dat ik het hoorde kletsen tot in de keuken. Dat noem ik mishandeling, maar kan ik nog begrijpen dat iemand het doet in een reflex. Maar het is oorlog zeker, en dan tellen alle wapens...

Broncky
Topic Starter

#33 , 17 jan 2016 21:49

Niets forceren langs die kant ... mocht het enig probleem zijn ... deze blz afdrukken en ook aan uw advocaat geven.
Sociaal onderzoek is goed.
En zoals reeds gezegd alle gesprekken opnemen
Vragen stellen per email of per opgenomen gesprek via telefoon en allemaal bijhouden voor de rechtbank.

Mogelijk is de volgende beschuldiging eentje van pedofilie .... u zou niet de eerste zijn maar ook niet de laatste
.
Inderdaad, zoals gezegd, echter beschuldigd ze niet mij, maar mijn vader van grensoverschrijdend gedrag, te gek voor woorden.
Die man heeft de hele nacht geweend, zijn kleindochter is zijn god, en van pedofilie is absoluut geen sprake.

Binnen twee dagen komt de uitgestelde zaak voor de familierechtbank.
Ze vraagt 600 euro alimentatie voor haarzelf, 300 voor de dochter, en ik moet de woning verder betalen terwijl zij erin gaat wonen, ik woon er momenteel in, en zij logeert bij haar moeder.
En het kind drie keer per week twee uur en half, en ik moet het afhalen en brengen.
Ze heeft wel twee weken geleden een andere advocaat genomen.

Reclame

Adriana

#34 , 17 jan 2016 22:20

600 euro alimentatie voor haarzelf? LOL Nu ja, vragen staat natuurlijk vrij. Partneralimentatie wordt niet zomaar toegekend en dan nog zo een hoog bedrag, het zou mij verwonderen dat een rechter daar in mee gaat...

Broncky
Topic Starter

#35 , 17 jan 2016 22:35

tja, zij en haar advocaat rekenen haar inkomen netto en mijn inkomen bruto, en vinden zo dat ik 85% van de gezamenlijke inkomsten verdien, en zij 15%. Het is eigenlijk niet echt alimentatie dat ze vraagt, maar tussenkomst voor de huur van een woning voor haar. Omdat ik het huis wil inkopen en er dus zal blijven wonen in tussentijd. Zij is na enkele dagen bij haar moeder weer ingetrokken. Zij wil in het andere geval de woning zelf inkopen, maar dat kan ze niet, omdat ze zogezegd niet genoeg verdient.
Ze werkt nu volgens mijn berekeningen maar 20 uur per week, en verdient volgens háár berekeningen maar 500 euro per maand :-/
Dus zou ze full-time maar 1000 euro per maand verdienen, maar als zelfstandige verdient ze het dubbel, maar in het zwart. En dat is onmogelijk te bewijzen.

Adriana

#36 , 17 jan 2016 22:41

Indien je in het huis blijft wonen, kan ze woonvergoeding vragen, de helft van de huurprijs....600 euro lijkt mij sowieso een hoog bedrag.

300 euro alimentatie voor de dochter is ook aan de hoge kant, tenzij je heel veel verdient en zij zeer weinig.

Broncky
Topic Starter

#37 , 08 feb 2016 21:35

Weet iemand: als mijn vrouw betrapt wordt op zwartwerk, ze is kapster en verdiend het dubbel dan wat ze aangeeft. Krijgt ze dan ook minder alimentatie? En moet ze mij dan het teveel betaalde teruggeven?

Fons54

#38 , 08 feb 2016 21:41

Weet iemand: als mijn vrouw betrapt wordt op zwartwerk, ze is kapster en verdiend het dubbel dan wat ze aangeeft. Krijgt ze dan ook minder alimentatie? En moet ze mij dan het teveel betaalde teruggeven?

Alimentatie moet via de rechtbank herzien worden. Indien je harde bewijzen hebt dat ze meer verdient dan wat ze verklaart, dan kan je een herziening aanvragen, maar persoonlijk zou ik die toer niet opgaan.

Broncky
Topic Starter

#39 , 09 feb 2016 20:30

Normaal zou ik dat niet doen, maar ze doet onmenselijke dingen, ze vraagt overdreven alimentatie, wil me mijn kind maximum drie keer per week twee uur en half laten zien, en beschuldigt mijn vader onterecht van pedofilie.
Ik hou het graag achter de hand, .wie weet met wat ze nog afkomt.

Terug naar “Echtscheiding”