succesie op roerende goederen.

pietje
Topic Starter

succesie op roerende goederen.

#1 , 03 sep 2008 15:58

Wanneer iemand in 2003, fondsen of kasbons aan toonder aankoopt,die vervallen in 2006, behoren deze titels nog tot het vermogen van een persoon die in 2008 is overleden, of behoren die definitief aan de persoon die ze in 2006 heeft ingeschreven op zijn naam?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 03 sep 2008 20:43

Hier is sprake van schenkingen , niet-geregistreerde waarop geen schenkingsrechten zijn betaald. Dit gebeurde allemaal minder dan 3 jaar voor het overlijden. Officiëel behoren die gelden en kasbons dus nog tot de nalatenschap van de overledene en zouden ze moeten aangegeven worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

pietje
Topic Starter

#3 , 05 sep 2008 20:03

Kunnen deze kasbons nog opgeist worden door een niét reservatair erfgenaam?

Reclame

wanton

#4 , 06 sep 2008 14:09

Indien er reservataaire erfgenamen zijn , dus kinderen en/of kleinkinderen of ouders , heeft een niet-reservataire erfgenaam niets te zeggen.
Indien iemand - er is geen testament - in dezelfde relatie staat tot de overledene als andere erfgenamen , kan die natuurlijk wel aanspraak maken op een deel en de voorlegging van die kasbons vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”