#1 , 18 dec 2014 16:09
Vorig jaar staat mijn dochter in een straat te wachten om de baan op te rijden omdat ze een bus ziet afkomen met daarachter een "zigzaggende" bromfietser. Als de bromfietser bijna ter hoogte v/d straat is waar mijn dochter dus stilstaat om te wachten tot hij voorbij is slat hij slat hij plots links de staat in en rijdt gewoon op ed rechtervoorvlank van haar auto!!! Hij vliegt over de motorkap, springt recht, loopt naar zijn bromfiets en vlucht weg! Heel dom aangezien er vanachter op zijn bromfiets een grote pizza bak staat met de naam v/d firma op. Ik bel dus naar de eigenaar van deze zaak maar deze wil niet mee werken dus we leggen klacht neer bij de politie. Dochter had gelukkig ook een getuigen die eveneens bij de politie geroepen is en die eveneens verklaart heeft dat hij onozel aan het zigzaggen was en plots gewoon naar links de straat in reed en op de "stilstaande" auto reed en daarna als een bliksemschikt rechtkrabbelde en vluchte!
Tegenpartij is dan bij de politie geroepen maar als ik info vroeg bij mijn verzekering kreeg ik te horen dat ze weigerde de gegevens door te sturen?
Pas 6 maand later kwam het dossier vrij en konden we lezen dat de tegenpartij een volledig foutieve veklaring hadden afgelegd en hij verklaarde ook dat hij daar lang is blijven liggen en dat er niemand hem willen helpen heeft en hij uiteindelijk dan maar vertrokken is???
Ik heb dan gevraagd of ik ergens bij een advocaat het volledig verhaal kon gaan doen en ook de mails afgeven die ik en de eigenaar van de pzzeria naar elkaar gestuurd hadden en mocht zelf kiezen welke advocaat ik wou dus iemand genomen die niet ver van mij woonde en daar de zaak even gaan uitleggen.
Ondertussen vraag ik reeds 8 maand hoe ver we staan in deze zaak en hebben ze al meerdere brieven gestuurd naar de advocaat maar deze reageerd gewoon niet?
Heb dan gevraagd of dit normaal is en dat het toch niet normaal kan zijn dat een klant ZELF moet bellen naar de advocaat om te vragen waarom hij niet reageert op de brieven die de verzekering stuurt!
Ik kreeg dan deze mail en dat is pas echt lachen geblazen dus mag ik even jullie mening over die mail hieronder!
Dbv.
Geachte heer
Wij ontvingen uw bericht van 11 december 2014.
Wij wensen nogmaals te benadrukken dat wij uw frustratie over het
uitblijven van een regeling zeer goed begrijpen. Wij hebben tevergeefs
getracht deze zaak minnelijk te regelen. Ondanks onze argumentatie en de
verklaring van de getuigen weigert de tegenpartij over te gaan tot
vergoeding.
Daarom werd uw dossier doorgestuurd naar uw keuze advocaat, Mr........
Na ontvangst van zijn positief advies, hebben wij hem op 15 april 2014 het
akkoord gegeven om verder het nodige te doen voor verhaal van uw schade.
Wij stellen inderdaad vast dat ook wij, ondanks meerdere rappels, verder
geen nieuws mochten ontvangen.
Indien u van advocaat wenst te veranderen, vragen wij u ons de gegevens
van de advocaat die u nu kiest te bezorgen. U dient er evenwel rekening mee
te houdend dat de dubbele kosten, voor het opnieuw opstarten van het
dossier, niet door ons ten laste worden genomen. In het kader van de
waarborg rechtsbijstand zijn wij slechts gehouden de kosten en het ereloon
te betalen waartoe wij gehouden zouden zijn geweest indien de
oorspronkelijk aangeduide advocaat de procedure tot het einde zou hebben
geleid.
Laat u ons iets weten?
Steeds bereid tot bijkomende inlichtingen.
Hoogachtend
Voor het directiecomité