Glasbreuk in huurhuis wie moet betalen

Juul1
Topic Starter

Glasbreuk in huurhuis wie moet betalen

#1 , 02 feb 2016 15:43

Geachte,

Ik huur een appartement nu is in de buiten deur een klein gaatje in de venster,dit is dubbel glas het gaatje is alleen in het buitenste glas.

Het ziet er uit of wand er een steentje (door een auto of moto) of met een luchtgeweer gelijk op de kermis er tegen aan is gekomen.

Nu wil de verzekering van de eigenaar mij daar voor aansprakelijk stellen,of ik moet actief kunnen bewijzen dat ik geen schuld tref.

Wordt ook niet verantwoordelijk gesteld als het door hagel of andere buitengewone en door overmacht veroorzaakte voorvallen waarvoor de huurder niet aansprakelijk is.

De vraag is; hoe kan ik actief bewijzen dat ik geen schuld tref (daar het door een steen van een auto of misschien een luchtgeweertje)is gebeurd.

En is dit ook soms geen overmacht.

Gr Juul

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 02 feb 2016 16:13

Geef het gewoon aan bij uw huurdersbrandverzekering en laat de twee verzekeringen het uitvechten onder elkaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2016 16:22

Is het u private deur of de deur van de algemene ingang? In dit laatste geval is het een zaak voor de syndicus

Reclame

Roeland

#4 , 02 feb 2016 16:38

Geef het gewoon aan bij uw huurdersbrandverzekering en laat de twee verzekeringen het uitvechten onder elkaar.
Pas daar mee op... wij wachten nog altijd op de vrijgave van onze waarborg omdat de verhuurder vindt dat deze niet vrijgegeven kan worden zolang de verzekeringen er niet uit zijn (niettegenstaande de verhuurder reeds volledig is vergoed, incl. vrijstelling, door zijn verzekering).

Zaak loopt nu voor het vredegrecht omdat we na 1,5 jaar het wachten wel wat moe werden...

Juul1
Topic Starter

#5 , 02 feb 2016 17:08

Is het u private deur of de deur van de algemene ingang? In dit laatste geval is het een zaak voor de syndicus
Nee dit is onze ingang dus word alleen door ons gebruikt.

Juul1
Topic Starter

#6 , 02 feb 2016 17:11

Heb ik al gedaan maar als ik aansprakelijk wordt gesteld dan moet ik rond de 300€ laten vallen aan franchise.

En ik vind wat ik niet gedaan heb daar ook niet voor moet opdraaien.

roharro

#7 , 02 feb 2016 17:22

Als u het niet aangeeft en u krijgt ongelijk moet je wel alles betalen!!!
Niet veel keus......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii

#8 , 02 feb 2016 20:15

Normaal dat je niet graag de vrijstelling betaalt voor iets waarvoor je geen schuld treft doch daar de dader niet gekend is zal jij als huurder (via je verzekering) de schade moeten herstellen en de franchise betalen omdat glasbreuk normaliter voor de huurder is. Mocht het een gemeenschappelijke Sasdeur geweest zijn dan was t voor de eigenaar geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 feb 2016 00:15

Is dat geen vandalisme door onbekenden - juridisch beschadiging van stedelijke of landelijke afsluitingen?

Juul1
Topic Starter

#10 , 03 feb 2016 06:45

Is dat geen vandalisme door onbekenden - juridisch beschadiging van stedelijke of landelijke afsluitingen?
Wat bedoeld ge hiermee

Juul1
Topic Starter

#11 , 03 feb 2016 06:50

Normaal dat je niet graag de vrijstelling betaalt voor iets waarvoor je geen schuld treft doch daar de dader niet gekend is zal jij als huurder (via je verzekering) de schade moeten herstellen en de franchise betalen omdat glasbreuk normaliter voor de huurder is. Mocht het een gemeenschappelijke Sasdeur geweest zijn dan was t voor de eigenaar geweest.
Is dit dan geen overmacht,stel dat het weer gebeurt dan ben ik weer aan het betalen.

En moet de tegen partij ook niet kunnen bewijzen dat het mijn fout is.

Sirkii

#12 , 03 feb 2016 08:47

Is dit dan geen overmacht,stel dat het weer gebeurt dan ben ik weer aan het betalen.

En moet de tegen partij ook niet kunnen bewijzen dat het mijn fout is.
Neen. Net zoals je bij een autoongeval in je recht maar met vluchtsmisdrijf zelf opdraait voor de kosten (betaalt door je omnium met je franchise in mindering) draai jij op voor de kosten als de dader niet gevonden wordt.

Terug naar “Huren”