#4 , 09 mar 2016 14:54
Uw ex kan ofwel (indien ontvangstmachtiging voorzien in het vonnis) naar de griffie gaan en daar vragen dat de loondelegatie wordt genotifieerd aan uw werkgever. Deze zal dan onmiddellijk de verschuldigde sommen overmaken op haar rekening, zonder tussenkomst van een GDW.
Nu moet ik wel even checken of een loondelegatie in aanmerking genomen wordt bij de bepaling van het voor beslag vatbare saldo als prioritaire schuld ingeval van samenloop met andere schuldeisers die loonbeslag leggen; , ik zou denken van wel maar moet even opzoeken (of u moet wachten op advies van iemand die vertrouwd is met deze procedures).
Er kan ook loonbeslag worden gelegd maar die procedure is een stuk inflexibeler, er komt een GDW bij kijken en bijgevolg recurrente kosten.
Tot slot: al deze manoeuvres laten u op termijn geen geld besparen, dat dient u goed te beseffen, u zal enkel langer betalen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.