Wat gebeurt er met de website na faillissement?

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: Wat gebeurt er met de website na faillissement?

#16 , 09 mar 2016 18:13

In Nederland? Wij praten hier wel over Belgische wetgeving, voor alle duidelijkheid. Hebt u in Nl ook reeds een faillissement? Indien ja dient u daar de wetgeving uit te pluizen.

Let toch wat op wat u doet......
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 mar 2016 19:06

Sorry maar de Nederlandse wetgeving en gebruiken ken ik niet, ga naar het juridisch forum van Nederland, dit is hier een Belgisch forum en de gebruiken en de wetgeving is totaal anders dan in Nederland !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

boos
Topic Starter

#18 , 09 mar 2016 19:34

neen nee, een Belgische failesement

Reclame

denlowie

#19 , 09 mar 2016 19:55

Ok. Ik ben van plan om een ander website te maken in dezelfde branche en een doorstart te maken. Kan ik in Nederland zelfstandige zijn ook al ben ik failliet verklaard in Nederland en kunnen de schuldeisers als nog achter Mij aan?

Natuurlijk kunnen ze aan u in Nederland, in gans Europa zijn er overeenkomsten.

boos
Topic Starter

#20 , 09 mar 2016 21:48

Ok duidelijk, morgen een afspraak bij de advocaat en die is tevens ook een curator.
Die zal mij goed kunnen adviseren.
We worden in faling betreft het faillissement uitgesproken maar goed daar is nu niets aan te doen.
De schulden blijven ondertussen zich opzadelen.

denlowie

#21 , 10 mar 2016 07:55

Ok duidelijk, morgen een afspraak bij de advocaat en die is tevens ook een curator.
Die zal mij goed kunnen adviseren.
We worden in faling betreft het faillissement uitgesproken maar goed daar is nu niets aan te doen.
De schulden blijven ondertussen zich opzadelen.

Dit is een goede stap !

boos
Topic Starter

#22 , 10 mar 2016 08:42

Inderdaad denlowie, hopelijk word het geen fraudeleuze faillissement maar goed dat zullen we dan wel weer zien.
Ik heb mijn werk goed gedaan en de omzet was er ook, alleen het is een conflict tussen de zaakvoerders waardoor de zaak gevallen is.
Schulden zijn hierdoor gekomen namelijk.
Kan ik dit bedrijf nog alles zien te redden? welke oplossingen heb ik om de schuldeisers op afstand te houden en zo kan door blijven werken om zo toch de schuldeisers binnen 4 maanden kan terug betalen.
En wat gebeurt er als een klant ons gedagvaard heeft en we gaan kort er na failliet? geldt dit dagvaarding nog ?

denlowie

#23 , 10 mar 2016 11:13

En wat gebeurt er als een klant ons gedagvaard heeft en we gaan kort er na failliet? geldt dit dagvaarding nog ?
Als je in faillissement verklaart zijn vervallen deze dagvaardingen, en het is de curator die dan alles regelt, je heb met deze zaak niks maar ook niks meer te zien.

Je kan altijd terug opnieuw beginnen maar met een andere naam van het bedrijf.

boos
Topic Starter

#24 , 10 mar 2016 16:02

Ok duidelijk, kom net van de advocaat en die heeft de procedure uitgelegd.
Volgens haar kon ik mijn dure laptop rustig ergens anders verstoppen zodat we deze niet in beslag kunnen leggen.
Tevens was jou informatie inderdaad ook correct en heb ik hetzelfde verhaal aangehoord.

denlowie

#25 , 10 mar 2016 16:15

Ok duidelijk, kom net van de advocaat en die heeft de procedure uitgelegd.
Volgens haar kon ik mijn dure laptop rustig ergens anders verstoppen zodat we deze niet in beslag kunnen leggen.
Tevens was jou informatie inderdaad ook correct en heb ik hetzelfde verhaal aangehoord.
Wat je lap top betreft, als de PV van inventaris opgemaakt word staat de curator niet te controleren wat en hoe, want op dit ogenblik heeft hij nog niks gezien van je boekhouding, wat er staat word genoteerd en dit is het.

Zorg dat je boekhouding zeker van je laatste 6 maanden toch wat geordend is, het zijn de uittreksels van de bank van 6 laatste maanden die hij zal mee nemen, ook je in en verkoop facturen van de laatste 6 maanden zal hij vragen, je hoeft niet bang te zijn na deze ontmoeting zal je curator misschien nooit meer zien, misschien als je naar de sluitingsvergadering gaat voor verschoonbaar verklaring.

Ik hoop dat je wat gerustgesteld bent na je bezoek aan een advocaat !

boos
Topic Starter

#26 , 10 mar 2016 20:56

6 maanden van de zakelijke rekening bedoeld u?

denlowie

#27 , 10 mar 2016 21:01

6 maanden van de zakelijke rekening bedoeld u?
ja i de curator moet de bank uittreksels van de zaak hebben van de zes laatste maanden, die vooraf gaan van het faillissement, en dit om te zien of er geen gelden uit de zaak zou zijn weg gesluisd.

boos
Topic Starter

#28 , 10 mar 2016 21:46

dat is helaas wel gebeurd, wat kan ik verwachten?

Franciscus

#29 , 10 mar 2016 21:53

Hangt van de redenen ( mededeling) wat er op uittreksel staat.
vb terugbetaling lening - betaling loon zullen vermoedelijk wel OK zijn.
geen vermelding zeeer betwistbaar.

boos
Topic Starter

#30 , 10 mar 2016 22:38

Soms stond er niks bij. En sommige klanten hebben rechtstreeks naar mijn spaarrekening gestort in plaats van zakelijke

Terug naar “Handelspraktijken”