Afsluiting met buren

willyboy
Topic Starter

Afsluiting met buren

#1 , 10 jun 2016 12:59

Op mijn perceelgrens staat een afsluiting met buurperceel .Door reden van privicy wil ik niet dat hij nog langer de gluurder uithangt . Ik wil een afspanning aanbrengen die 2 meter hoog is en ondoorzichtbaar is en aan wettelijke normen voldoet . Dit wil ik plaatsen naast te oude palen die op de scheidingslijn staan .Moet ik deze werken melden aan de buur ? Mondeling ? Schriftelijk ? AS ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 10 jun 2016 13:09

Als deze aan de wettelijke normen voldoet (bekijk zeker ook eens het gemeentelijk reglement, want dat kan strikter zijn dan de wetgeving), mag u op uw grond zetten wat u wil. Aangezien het naast de oude palen komt die op de scheidingslijn staan, ga ik er vanuit dat ze dus op uw grond zullen staan. U hoeft dan niets te melden, hoewel het natuurlijk netjes is om het even mondeling te vermelden, maar dat moet dus zeker niet.

mjers

#3 , 10 jun 2016 13:11

bekijk de regels in uw akte. Die hebben op alle andere regels voorrang.

Maar in 99% van de gevallen is uw plan geen enkel probleem.

Reclame

mjers

#4 , 10 jun 2016 14:28

Bedenking:
U kunt perfect een ondoorzichtige doek aan de bestaande afsluiting bevestigen. Wel aan uw kant van de afsluiting uiteraard.
Is dit geen optie?
Lijkt mij veel goedkoper.

Terug naar “Privacy-bescherming”