#5 , 08 aug 2016 09:49
ID kaart kunnen / mogen ze inderdaad gelijk waar, ook zonder reden, opvragen.
Of ze een boete kunnen uitschrijven wegens het onnodig uitrukken, daar heb ik geen idee van. Ik zou denken dat het de alarmcentrale is die de politie inschakelt, maar langs de andere kant hebben jullie wel een abonnement bij die alarmcentrale, en blijkbaar de oproepen van de alarmcentrale niet beantwoord (tenzij je kan bewijzen dat de alarmcentrale jullie niet heeft proberen bereiken). Maar zoals ik het hoor, heeft de politie enkel maar gedreigd met een boete, en er geen effectief uitgeschreven. No harm done, dus.
Dat ze zich moeten verontschuldigen voor "overlast" vind ik er ook wel wat over. Het zijn jullie (of de alarmcentrale) uiteindelijk die de politie voor niets hebben laten opdraven. Zij hebben de meeste overlast ondervonden, en blijkbaar hun job wel naar behoren gedaan door iedereen ter plaatse te controleren. Als mijn alarm af zou gaan, en de oproepen van de alarmcentrale worden niet beantwoord, zou ik uiterst tevreden zijn moest de politie exact handelen zoals ze bij jullie gedaan hebben. Een pluim voor jullie politiekorps, zou ik zeggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!