Ex woont nog bij haar expartner in

lolita85
Topic Starter

Ex woont nog bij haar expartner in

#1 , 04 nov 2016 15:09

Beste,

Hier is het geval dat een vriendin nog steeds bij haar ex inwoont (ooit hun gezamenlijke woning geweest), dit voormalig koppel heeft een jong kind die de meeste tijd bij de moeder in de woning verblijft. De ex partner en deze vrouw zijn tot een akkoord gekomen dat ze er mag blijven wonen tot wanneer ze haar diploma behaalt en zelfstandig verder kan gaan (ze studeert nog)

Zij rijdt nog met een voertuig van haar ex rond, hij betaalt ook alle rekeningen (water, benzine, ect) en ze ontvangt zo'n ruwe 800 euro er bovenop voor het kind. Dit allemaal tot het behalen van haar diploma. (Betalingen van het kind zullen sowieso doorlopen) in september zou ze haar diploma moeten behaald hebben.

Nu is mijn vraag, deze vrouw heeft gehoord dat eenmaal de ex partner (waar ze nu woont en die alles betaalt) 2 jaar niet meer in het gebouw woont waar zij nu verblijft zij sowieso de woonst zal moeten verlaten ?
En heeft ze dan geen recht meer op de vele privileges die deze ex haar aanbiedt ? (benzine, auto..)

Wat als ze haar diploma niet behaalt in september, heeft ze recht om er langere tijd te blijven wonen ?

Dank u voor enige duidelijkheid.

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 04 nov 2016 19:47

ik begrijp uit dit verhaal dat de ex-partner de woning bezit en zijn ex-vrouw er gratis laat wonen, de vaste kosten betaalt én een alimentatie voor hun gezamelijke kind betaalt. De ex-partner woont zelf niet meer in die woning; Waarom zou de vrouw in kwestie daar moeten vertrekken als de ex daar meer dan 2 jaar niet meer woont.? Geen enkele externe instantie kan hen daartoe verplichten. De ex bezit de woning en beslist zelf wie hij daar laat wonen en of dat tegen een huurprijs of gratis is. De zaak is natuurlijk anders als hun onderlinge afspraak was dat dit kon zolang ze nog studeerde. Dan zal ze terug de vraag aan haar expartner moeten stellen hoe hij het ziet. Mijns insziens was dit een mooie geste, gezien alle kosten die hij droeg. Ze kan misschien voorstellen dat ze na haar afstuderen een klassiek huurcontract opstellen.

lolita85
Topic Starter

#3 , 05 nov 2016 15:12

@eylis

Absoluut een zéér mooie geste, dat kan ik niet tegenspreken.
De vrouw in kwestie had ergens vernomen dat mits de eigenaar (haar ex parter) er dan 2 jaar zelf niet gewoon zal hebben, en ook omdat er nog afbetalingen op het pand moeten gebeuren (ik ken alle details niet, maar ik denk dat er sprake is van een hypotheek in dit verhaal) ze er sowieso zal moeten vertrekken. Ok heeft ze haar nieuwe partner er wonen, en sloten zijn veranderd.

Ergens mag ze doen wat ze wil sinds dat opgesteld is in een contract.
Maar zoals ik al eerder zei, dit geldt enkel tot na het voltooien van haar studies om haar een duwtje in de rug te geven mits het bedrog van haar man aan het licht is gekomen, en hij zelf in een andere woning in gaan wonen met de nieuwe partner.

Nu maakt ze zich zorgen dat ze eventueel als ze haar diploma niet behaalt ze er sowieso moet vertrekken ...

Dank u voor een opheldering !

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”