Commissieloon makelaar

DDB
Topic Starter

Commissieloon makelaar

#1 , 14 jul 2009 13:25

Beste, kan de verhuurder van een handelspand het commissieloon van de makelaar intgraal doorrekenen aan de vertrekkende huurder, ook al staat dit niet in de huurovereenkomst?Alvast bedankt voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 jul 2009 16:05

Edit: verkeerd antwoord...
Laatst gewijzigd door Vandebos op 14 jul 2009 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

artemis

#3 , 14 jul 2009 16:18

VDB het gaat hier wel over een handelshuurovereenkomst 8)

Ik zou denken dat het niet mag, tenzij het contractueel werd overeengekomen. Maar ik weet het niet zeker.

Reclame

DDB
Topic Starter

#4 , 17 jul 2009 12:58

Het gaat inderdaad over een handlshuurovereenkomst, waarin geen specifieke vermelding staat dat deze kosten kunnen worden doorgerekend aan de vertrekkende huurder. Het pand werd meteen verhuurd en heeft eveneens geen dag zonder huurders gezeten. Niemand die een antwoord kan geven?
De persoon in kwestie is reeds naar de wetswinkel geweest waar men zelfs het verschil tussen een woninghuurovereenkomst en een handelshuurovereenkomst amper kende en men doodleuk begon over de normale opzegprocedures mbt woninghuurwet.

Vandebos

#5 , 17 jul 2009 14:49

Normaal gezien zou ik zeggen van niet. Maar handelshuur en de verbreking ervan kunnen zeer complex zijn...

Durf me er eerlijk gezegd niet over uitspreken.

Terug naar “Huren”