Wat moet ik doen??? HELP MIJ alsjeblieft IVM HUIS TE KOOP!

jeanpaul
Topic Starter

Wat moet ik doen??? HELP MIJ alsjeblieft IVM HUIS TE KOOP!

#1 , 22 aug 2009 23:55

Ik heb samen met mijn vriendin een voorverkoopakte ondertekend
binnen vijf weken gaan we de officiele akte ondertekenen
wat is beste wat ik nog kan doen,moest ze bv van mij weggaan
kan ik nog dingen veranderen
ik geloof dat nu op 50/50 staat

huis staat te koop voor 160000 euro

33000 euro geef ik van mijn spaargeld eraan
samen lenen we 140000 euro

160000 euro + namelijk 13000 euro notaris kosten en schrijfgeld

33000 euro +140000= 173000 euro

ik ga er ook +/- 20000 euro aan renovatiekosten betalen

zij brengt echter niets in

wat als relatie beindigd?
de schrik zit er altijd in vermits ik al eens alleen ben gevallen vroeger

wat kan er bij de notaris nog geregeld worden?
geef me aub raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jeanpaul
Topic Starter

#2 , 22 aug 2009 23:57

als er iedere maand gaat betaald worden,gaat ze natuurlijk wel geld betalen.Anders was het logisch dat ik alles voor 100% op mijn naam zou zetten

dieke

#3 , 23 aug 2009 12:00

Je noemt het woord zelf al: 'notaris'. Vraag een apart onderhoud bij de notaris en vraag hem wat te doen om het verschil in investering veilig te stellen. Een notaris kan hiervoor een document opstellen dat ervoor zorgt dat bij verbreking relatie en verkoop huis, die gelden die jij er extra hebt ingestoken eerst aan jou toekomen alvorens de opbrengst wordt verdeeld.

Reclame

Creatief

#4 , 23 aug 2009 16:04

Inderdaad, zoals Dieke zei, raadpleeg je notaris en laat geen domme dingen in de akte zetten.

Laat je meerinbreng op papier zetten en eveneens door je vriendin laten ondertekenen. Laat in de akte vermelden dat wanneer de relatie op de klippen gaat, dat je bij eventuele verkoop van het huis je meerinbreng vooraf mag opnemen.

Indien je de akte zonder boeh of bah laat beschrijven "ieder voor de helft in volle eigendom", dan zou je het wel eens heel moeilijk kunnen krijgen om later je meerinbreng terug te vorderen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”