Wereldreis

Ironmech
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wereldreis

#1 , 08 mar 2020 18:12

Ik ga met mijn vriendin binnenkort enkele jaren rondreizen in een camper. Ik heb een huis dat ik wil doorverhuren (inkomsten ) nu kan ik men domicilie niet bij men ouders zetten of in het buitenland zetten ( geen vaste verblijfsplaats) kan ik mijn domicilie houden op mijn huis en dan toch officieel doorverhuren? Ik heb een domicilie nodig in België om in orde te zijn met mijn verzekeringen. Ik ben al enkele maanden op zoek naar de juiste manier om dit te doen maar te vergeefs.
Dank je wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 mar 2020 18:24

U kan geen domicilie in België behouden voor zo'n lange afwezigheid. U kan als woonwagenbewoner wel een referentieadres aanvragen, bv. bij uw ouders.

Ironmech
Topic Starter

#3 , 08 mar 2020 18:42

Je kan toch een tijdelijke afwezigheid aanvragen van 1 jaar en verlengen met max 1 jaar hadden ze me verteld bij dienst bevolking. Maar dan moet ik wel een domicilie hebben ergens.

Reclame

LeenW

#4 , 08 mar 2020 18:45

Je kan toch een tijdelijke afwezigheid aanvragen van 1 jaar en verlengen met max 1 jaar hadden ze me verteld bij dienst bevolking. Maar dan moet ik wel een domicilie hebben ergens.
Men kan inderdaad niet tijdelijk afwezig zijn als men niets heeft waar men afwezig is.

U schrijft ook "enkele jaren" in uw eerste post, dat is meer dan 1 jaar (dat inderdaad uitzonderlijk verlengd kan worden tot 2 jaar).

Ironmech
Topic Starter

#5 , 08 mar 2020 18:48

Men excuses. We gaan eerst een jaar proberen en als dit loopt evt een tweede jaar erbij nemen om te beginnen.
Is het dan mogenlijk om mijn huis te verhuren en domicilie te laten staan, zodra de huurders erin komen men tijdelijke afwezigheid aanvragen ?

Alvast bedankt

mava105

#6 , 08 mar 2020 19:50

Kan wettelijk niet. En deze huurders lopen het risico dat hun meubels en andere inboedel aangeslagen wordt als jullie eens schulden mochten hebben.

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#8 , 13 mar 2020 17:52

https://www.agii.be/thema/bijzondere-gr ... trekkenden

Als u voor lange tijd in het buitenland verblijft moet u dit in principe wel melden aan uw gemeente.

Terug naar “Administratief recht”