Afhandeling relatiebreuk zit volledig vast

troubles
Topic Starter

#16 , 10 okt 2009 23:02

Voor de rest ga naar een notaris leg de situatie uit en kijk wat deze voorstelt.
ga da naar een 2de notaris - 2 weten steeds meer dan 1
Lijkt mij een goed idee, maar bij voorkeur, doe het gezamelijk.
RR
Ik vraag me af of samen naar een notaris stappen in mijn situatie wel interessant of zelfs wel mogelijk is. Ik dacht dat de ex-partners het dan al over heel eens moeten zijn voor ze die stap zetten. Een notaris is immers toch geen bemiddelaar?
Daarom dat ik er toch eerder aan dacht om alleen te gaan om zoveel mogelijk info te verzamelen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 11 okt 2009 00:39

Laat het ons zo zeggen

Zelfs als de notaris geen bemiddelaar is, dan nog zal hij hele goede resultaten behalen. Zelfs als hij geen "diploma" van bemiddelaar" heeft dan nog zal zowat elke notaris meermaals per week op zijn notariaat aan "bemiddeling" tussen clienten doen. Wie zijn hier in dergelijke situaties normaliter vrij goede bemiddelaars? De oma's van jullie !!

Wil je het uiterste uit de kan (en mogelijke ongenoegens van actie-reactie neem je erbij) dan is alleen eropuitrekken je ding.

Laat hem gewoon weten dat je een afspraak hebt bij de notaris en dat hij zelf maar beslist of hij meekomt. Als je samen een akkoord kan bereiken, over wat dan ook zal altijd beter zijn dan gelijk krijgen bij de rechtbank.

Naar mijn inschatting zijn er in dit specifiek geval methodes genoeg dat hij zelf zal meewerken aan bemiddeling. Wanneer zal hij overstag gaan? Als de tang op zijn neus staat en weet dat bemiddeling ook voor hem (en de kinderen) het voordeligst zal zijn.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 11 okt 2009 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

troubles
Topic Starter

#18 , 11 okt 2009 00:41

Mijn advies is: Blijf bij elkaar MINSTENS totdat je met zowat alles overeenkomt hoe je uit elkaar gaat.
Mijn mening: Als beide ouders hier alles doorpraten dan is er grote kans dat ze nog jaren een gelukkig en hecht gezin vormen. Ps: Mijn tranen staan ervan in de ogen.
RR
Dat advies wil ik zeker opvolgen, daarmee bedoel ik dat ik met mijn ex onder 1 dak blijf wonen, totdat er een duidelijke regeling getroffen wordt. Alhoewel emotioneel zeer moeilijk.

Beste rr
Ik sta open voor elke mening maar toch wil ik even kwijt dat ik advies vroeg over de afhandeling van de scheiding. Nadat u op de vingers getikt werd omdat u afweek van de vraag en owv uw nogal uitgesproken en cru mening over een scheiding heeft u me wel echt advies gegeven waarvoor dank. Toch kan u het niet laten om me even te 'herinneren' aan de gevolgen. Nu, de scheiding is een feit en kan niet meer teruggedraaid worden. U weet bovendien niet hoe hard ik geprobeerd heb om dit te voorkomen. U heeft geen enkel idee hoe ik er mee worstel dat mijn kinderen dit moeten meemaken. Maar mijn ex houdt gewoon niet (meer) van mij ... En ik moet verder. Daarom hier mijn reacties op enkele van jouw opmerkingen.
troubles schreef:
Helaas is dat bij ons niet mogelijk en dat doet me enorm pijn.

pffff.... het doet helaas geen pijn genoeg RR
Sorry, maar ik vind dat een ongepaste opmerking.
troubles schreef:
Dat ik nu bij mijn zoontje van 1,5 jaar slaap, terwijl hij prinsheerlijk in het grote bed ligt ... ik er bijna onderdoor ga van de stress, het verdriet en van elke dag weer mezelf op te laden om samen met hem in 1 huis te wonen .... Vindt u dan nog dat ik hem moet steunen?

Over verminderde zin in seks door stress zijn er opvallende verschillen tussen mannen en vrouwen. RR
Het feit dat ik niet meer in 1 bed slaap met mijn ex heeft niets met sex te maken maar alles met het feit dat we geen koppel meer zijn.
Wat ieder van ons zou moeten aanbelangen is dat net die kinderen allemaal een gezonde hechtingsband verdienen met beide ouders.
... het beste is als overheid mechanismes stimuleert om die cariereman op een evenwichtige manier betrokken te krijgen bij de opvoeding van zijn kinderen. RR
Volledig akkoord!! Maar mijn ex zou nu een omgangsregeling willen waarbij hij de kids meer wil, dan toen we nog samen waren. Hij wil ze op bepaalde dagen bij hem laten slapen waarvan ik nu al zeker weet dat hij dat 1 op 2 keer niet kan waarmaken. Met die hechtingsband heeft hij trouwens nooit ingezeten. Hij heeft onregelmatige werkuren, alle begrip, maar hij compenseert ook niet op andere momenten. Ik ga ook werken, maar 's avonds en in het weekend heb ik quality time met de kinderen. Mijn ex ziet zijn kinderen graag, maar heeft nooit tijd/geduld om meer dan 10 min. actief aandacht aan hen te besteden. Knuffelen, speleren, leren, verhaaltjes lezen, opvoeden, aandacht geven .... gebeurt allemaal door mij. Al die dagelijkse dingen waarvan ik kan genieten zijn voor hem een opgave.
Daarom wil ook liever een regeling waarbij het blijven slapen minimaal is maar waarbij hij wel regelmatig na schooltijd (dan is hij dikwijls vrij) de kinderen enkele uren ziet tot ik thuis kom van werken.
Dan ziet hij ze niet minder dan nu het geval is.
Ik wil ook opmerken dat hij veel te weinig aandacht heeft voor de veiligheid van de kinderen en die opmerking komt ook van anderen (moest u soms denken dat ik een overbezorgde mama ben) . Hij ziet geen gevaren, loopt constant verstrooid rond, ...
Ik vraag me af waarom hij ooit kinderen gewild heeft.

Reclame

troubles
Topic Starter

#19 , 11 okt 2009 00:45

Laat het ons zo zeggen

Zelfs als de notaris geen bemiddelaar is, dan nog zal hij hele goede resultaten behalen.

Wil je het uiterste uit de kan (en mogelijke ongenoegens van actie-reactie neem je erbij) dan is alleen eropuitrekken je ding.

Laat hem gewoon weten dat je een afspraak hebt bij de notaris en dat hij zelf maar beslist of hij meekomt. Als je samen een akkoord kan bereiken, over wat dan ook zal altijd beter zijn dan gelijk krijgen bij de rechtbank.

Naar mijn inschatting zijn er in dit specifiek geval methodes genoeg dat hij zelf zal meewerken aan bemiddeling. Wanneer zal hij overstag gaan? Als de tang op zijn neus staat en weet dat bemiddeling ook voor hem (en de kinderen) het voordeligst zal zijn.

RR
Bedankt voor deze positieve bijdrage. Nog 1 vraagje: Als mijn ex toch mee wil voor een bemiddeling, kies ik dan best voor een notaris of bemiddelingskantoor?

troubles
Topic Starter

#20 , 11 okt 2009 00:47

@ katrientjevanwevelgem

Bedankt voor de steun!!

roderidder

#21 , 11 okt 2009 01:18

Het beste in jullie situatie is de bemiddelaar in familiale zaken waarvan deze zijn/haar diploma gehaald heeft als hulpverlener. (probleem = hoij wil er op dit moment niet naar toe, vandaar is die notaris een goede keus)

Een notaris heeft gewoon geen tijd genoeg om met jullie langdurig bezig te zijn terwijl hij nog 3 secretaressen moet betalen om zijn notariaat draaiende te houden. Personeel is niet goedkoop voor een werkgever. Kortom die wil dat het vooruitgaat.

Een advocaat, (Hans Rieder) gaf met de minister van justitie naast hem van de week toe op de kritiek van Ivan de Vadder dat advocaten zowat bakken vol geld verdienen met hun job (lees overbetaald zijn ten aanzien van vele andere vrije beroepen zoals architekt, pschycholoog, ...) Dus ook die zijn in jullie specifieke situatie niet het meest geschikt. Waarom? 1) hebben geen opleiding gekregen om te leren luisteren naar mensen 2) de advocaat zal dank zij zijn opleiding zeer goede zakelijke voorstellen kunnen uitwerken/realizeren vb. over een auto, huurkwesties etc. Maar scheiden is naast een juridische proces ook een emotioneel proces en daar missen de advocaten vaardigheden om ouders op een goede wijze bij te staan in hun scheiding (leren luisteren naar mensen, ... tot ... , behandeling van het rouwproces)

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 11 okt 2009 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#22 , 11 okt 2009 01:23

Dat advies wil ik zeker opvolgen, daarmee bedoel ik dat ik met mijn ex onder 1 dak blijf wonen, totdat er een duidelijke regeling getroffen wordt. Alhoewel emotioneel zeer moeilijk.
genoteerd !

RR

roderidder

#23 , 11 okt 2009 01:51

troubles schreef:
Helaas is dat bij ons niet mogelijk en dat doet me enorm pijn.

pffff.... het doet helaas geen pijn genoeg RR
Sorry, maar ik vind dat een ongepaste opmerking.
Gelukkig blijf je samen onder 1 dak wonen tot het geregeld is en mag dus geinterpreteerd worden dat het wel genoeg pijn doet om eerst het belangrijkste (de verblijfsregeling van de twee kleine kinderen) te regelen.

Of je nu gaat scheiden of niet maakt voor mij net zo een groot verschil uit of je nu met de fiets of met de auto naar de notaris rijd. Het maakt voor mij dus geen verschil. Wat mij wel raakt is de berg ellende van een slechte scheiding (en geloof me maar in deze, dat doet veel meer pijn http://www.youtube.com/watch?v=DJIfmo8RYNY) , niet alleen voor de papa, niet alleen voor jullie liefste schatten, maar ook voor U en dat maakt hier mijn drive om postings te doen op het JFORUM, slechte scheidingen te voorkomen.

Heb je zin om eens Kramer vs Kramer te bekijken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kramer_vs._Kramer
Kramer & zoon hadden nog nooit eens samen een ei gebakken...
- dit is ook iets gelijkaardig wat je beweert.

Antropologe Margeret Mead had dit ook ontdekt geloof ik (dat je het genot van eieren bakken voor je gezin kan aanleren) , en kwam met die bevindingen eerder dan de film
http://wetenschap.infonu.nl/diversen/25 ... ologe.html

RR

roderidder

#24 , 11 okt 2009 02:46

U kan op grond van voornoemde bepaling toewijzing vorderen aan één partner van de hele medeëigendom tegen betaling van een billijke vergoeding aan de andere partner ,wegens relatieproblemen die het verder samenwonen onmogelijk maken.
Is dit dan een dringende voorlopige maatregel en ook mogelijke indien het gaat om samenwonen maar zonder wettelijke overeenkomst?
Ja.

Maar de meeste advocaten zullen allicht een beeld over het geheel trachten te krijgen en vermoedelijk wijzen naar de mogelijkheid of waarschijnlijkheid van een nakend kortgeding waar de urgentierechter heel snel tot uitspraak (over de verblijfsregeling, financiele regeling, ...) zal komen. Maar zover zijn we gelukkig niet. Je hebt geld ontdekt waar je het onstaan niet van afwist. Bij een bemiddelaar zal hij dit niet ontkennen, zijn advocaat bij de rechter zal dit wel doen of trachten te dit te minimalisreren. Maar over dat zwartgeld daar geraken jullie volgens mij wel uit, een groter obstakel is volgens mij de vrede tussen jullie laten weerkeren, eenmaal dat dat er is kan je bij hem weg

nog dit: Afhandeling relatiebreuk zit volledig vast >> de ouderrelatie ook, je bent wat dat betreft aan elkaar vastgelijmt

Net zoals vroeger een koe op de markt verkocht werd (onderhandelen), zal er een uitruil komen over hoeveelheid zorg voor de kinderen en geld. Jij gaat zoeken naar je rechten, en ontdekt dan wetten vb. over bedrieglijk onvermogen. Maar wat zal hij ontdekken of inmiddels al weten?
http://www.f4j.be/doc/doc06/060904_de_bilocatiewet.html
Zijn advocaat zal op basis van die wet vorderingen gaan stellen nadat dit

Code: Selecteer alles

"Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen. "
goed doorgesproken is (denk op lange termijn- vonnissen regelen het verblijf/onderhoudsgeld v/d kids tot ze 18 jaar of ouder zijn! en rechters weten dat!).

http://www.huizenvanbemiddeling.be/kameleon/index.jsp

RR

katrientjevanwevelgem

#25 , 11 okt 2009 15:52

@ troubles

RR heeft ' goede ' bedoelingen , daar ben ik zeker van ! Maar de frustratie's die hij blijkbaar meemaakte druipen van zijn antwoorden af!!
V.B' Wie zijn hier dan de goed bemiddelaars van jullie!? De oma's van jullie...'
Tja , dat zegt veel over RR !
Ik denk dat RR veel meemaakte , waardoor hij zo'n gepikeerde antwoorden heeft, maar wel goedbedoeld denk ik...

IK denk dat iedere moeder het beste voor heeft met haar kinderen ! Doe zo voort zou ik zeggen troubles. (vaders ook RR )

Terug naar “Echtscheiding”