tijd betaling

Azobe
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

tijd betaling

#1 , 15 okt 2020 15:31

Beste,

Mijn broer moet mij na de dood van mijn ouders een bepaald bedrag betalen, dit is ooit zo in een akte opgemaakt. Hoeveel tijd krijgt hij om aan deze eisen te voldoen ? Wordt het tijdstip berekend vanaf de dag dat de laatste ouder overlijd of hoe werkt het ? Wat kan ik doen indien hij dit niet nakomt ?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 15 okt 2020 17:21

Dat zou in die akte moeten staan.
Wat voor akte is dat en door wie opgesteld?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Azobe
Topic Starter

#3 , 23 okt 2020 13:04

Die akte is opgesteld bij een verdeling 15 jaar geleden door een notaris, mijn ouders leefde nog. Het ging om een schenking. Mijn broer moest toen een bepaald bedrag aan mij betalen en dan nog een bedrag na de dood van mijn ouders. Echter nergens vind ik terug hoe lang hij krijgt om aan deze betaling te voldoen wanneer mijn ouders beide overlijden. Daarom mijn vraag, is er in dergelijke gevallen een bepaalde periode waar hij zich moet aan houden ?

Reclame

Gaby P

#4 , 23 okt 2020 13:21

Dat lijkt me onmiddellijk verschuldigd te zijn bij het overlijden van de langstlevende ouder.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”