co-ouderschap & alcohol

Biekie
Topic Starter

co-ouderschap & alcohol

#1 , 26 dec 2009 14:31

Ben reeds 5 jaar gescheiden en de kinderen zijn 1 week bij mij, de andere week bij hun papa. Mijn ex is alcoholverslaafde maar hier heeft de jeugdrechter nooit rekening mee gehouden want dit waren mijn "leugens". Er is nooit een onderzoek gebeurd en ik was te bang dat de kinderen volledig aan hem zouden toegewezen worden dus heb ik maar gezwegen en toegestemd.
De laatste maanden heeft mijn ex al meerdere malen in het ziekenhuis afdeling psychiatrie gelegen owv zijn probleem. Telkens na enkele weken is hij terug thuis en is er volgens hem geen probleem en loopt het co-ouderschap gewoon verder. De kinderen zijn zeer ongelukkig in deze situatie en ik ben zeer ongerust.
Kan mij iemand wat raad geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 26 dec 2009 15:27

hier heeft de jeugdrechter nooit rekening mee gehouden want dit waren mijn "leugens".
Als die rechter dat zo gesteld heeft in zijn vonnis dan heb je reden om een keer terug te gaan

Let wel dat dit geen eenvoudig probleem is. bijvoorbeeld: Wat stel je zelf voor als oplossing? kijk dan eens kritisch naar en vraag jezelf af of het probleem is opgelost, verbeterd of zo mogelijks nog erger zal kunnen worden.

Toch nog een vraag: Hoe ziet er een normale werkweek eruit voor jullie beiden en hoe oud zijn de kids?

RR

Biekie
Topic Starter

#3 , 27 dec 2009 23:48

Mijn oplossing zou zijn dat de kids meer bij mij zouden doorbrengen. Ik vind het niet kunnen dat de kids (8, 10 en 13) voor zichzelf en hun papa moeten zorgen wanneer hij weer eens een "drankaanval" krijgt.
Maar welke oplossing ziet de jeugdrechter? Na mijn vorige negatieve ervaring durf ik geen risico meer nemen. Denk je dat ik een andere rechter kan vragen?
Ik werk schooluren, mijn ex werkt niet.

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 28 dec 2009 13:14

Je kan eens contact opnemen met de sociale dienst van de politie.

Deze kunnen je verhaal aanhoren en mogelijks of hoogstwaarschijnlijk ook opvolgen.

Als de kinderen in nood zitten kunnen ze ingrijpen.

Maar met "ingrijpen" daarmee zijn de kinderen nog niet opgevoed.
Mijn oplossing
Hier zou moeten komen te staan "onze oplossing", een verschil dus ...

Hoe moeilijk ook, het best is dat je er samen uitgeraakt en m.i. is de huidige regeling niet eens zo een slechte regeling om samen tot goede akkoorden te komen.

In beroep krijg je een andere rechter, maar meestal zijn die enkel bereid om de scherpe kantjes of onpraktische zaken die in het eerste vonnis staan bij te sturen. Nu staat hier niets over het procesverloop van je, maar als een (jeugd)rechter eenmaal dat dossier behandeld dan kan je hem heel moeilijk van de zaak halen.

Gewijzigde omstandigheden vb. de vader heeft zich in nesten gewerkt (die kans is bij drankverslaafde reeel). Daar kun je terug mee naar de politie en evt terug mee naar de jeugdrechter

RR

Biekie
Topic Starter

#5 , 13 jan 2010 23:35

de politie heeft me idd al gebeld met de boodschap de kinderen onmiddellijk te komen halen omdat ze bij hem niet konden blijven. Maar na enkele dagen weer even nuchter te zijn, staat hij terug aan mijn deur om de kinderen te komen terughalen.

Terug naar “Andere”