Het bedrijf waar ik werk gebruikt nu Certipost om elektronische facturen af te leveren. Nu moet ik het onderzoek doen naar de mogelijkheid om de elektronische facturen in eigen beheer te nemen.
De belangrijkste vraag: Waar moet aan voldaan worden om een rechtsgeldige elektronische factuur te hebben? In principe zijn het gewoon pdf'en...
Ik heb al wat opgezocht en heb volgende voorwaarden al gevonden:(Staatsblad van 10 februari 2004, tweede editie en website van Certipost)
Bron: http://www.certipost.be/certipost/nl/pe ... -wetg.html
* de klant moet zijn toestemming geven om een factuur elektronisch te ontvangen
* de authenticiteit van de herkomst, de integriteit van de inhoud en de leesbaarheid ervan moeten gedurende de volledige bewaringstermijn (10 jaar) worden gewaarborgd
* de gegevens die de authenticiteit van de herkomst en integriteit van de inhoud waarborgen, moeten eveneens bewaard worden
* de facturen moeten opvraagbaar zijn, in leesbaar formaat en binnen redelijke termijnen
Zijn dit de enige voorwaarden of ontbreekt er nog iets?
Ik neem aan dat deze pdf'en nog ergens een elektronische handtekening moeten krijgen?