Ik dacht:
- niets in 1100
- 7/12 van 1700 in 1106 (2de woning of verhuurd aan particulier die niets inbrengt als onkosten) (maar ik heb hier geen documentatie bij de hand: ik meen me te herinneren dat het de toestand op de 16de van de maand was die bepalend was om die maand er bij te tellen voor een bestaande woning, maar de datum waarop het KI geacht wordt te bestaan voor een nieuwbouw).
Waarom geldt uw KI van 1/6 als U maar verhuurt van 1/9? Heeft U dan de ingebruikname aangegeven v'o'or de datum van verhuring?
Op die manier lijkt het alsof U de nieuwe woning zelf als tweede woning gebruikte van 1/6 tot 1/9.
Kleine verduidelijking:
In de reeds bestaande woning met KI hebben we nog de eerste zeven maanden van 2009 gewoond en waren daar gedomicilieerd. Op 1/6/2009
hebben we de nieuwe woning in gebruik genomen maar waren we er nog niet gedomicileerd. Op 1 september 2009 hebben we ons in de nieuwe woning gedomicilieerd, drie maand later dan gepland wegens familiale omstandigheden (men kan de nieuwe woning dus inderdaad als 2de verblijf bestempelen van 1/6 tot 31/08). Vanaf 1 september 2009 is de oude woning verhuurd.
Bijgevolg:
Voor eerste zeven maanden moeten we niets aangeven want we woonden in de oude woning die dus onze gezinswoning was. Vanaf 1 september werd de nieuwe woning onze gezinswoning, dus voor de laatste 4 maanden moeten we die ook niet aangeven.
Ik
vermoed dat in vak 1106 moet worden aangegeven:
-voor maanden juni, juli, augustus de nieuwe woning (tweede verblijf), dus 3/12 van KI
-voor maanden september, oktober, november, december de oude woning (verhuurde woning), dus 4/12 KI
Klopt die redenering?