kosten wegens onterecht bericht van wijziging aangifte

Monalisa
Topic Starter

kosten wegens onterecht bericht van wijziging aangifte

#1 , 31 aug 2010 17:30

Ik ontving van de belastingen onterecht een bericht dat mijn aangifte van 2008, aanslagjaar 2007 gewijzigd diende te worden, omdat ik zogezegd een deel van mijn inkomsten niet had opgegeven. Dit was onjuist (de inkomsten waarover zij het hadden, had ik pas in 2008 ontvangen, maar de geleverde prestaties waren gebeurd in 2007). Mijn aangifte werd in dat jaar door een boekhouder gedaan en aldus heeft hij ook deze fout van de belastingen moeten rechtzetten. Ik moet mijn boekhouder voor deze rechtzetting een ereloon van 55 euro betalen. Aangezien ik ondertussen niet meer werk als zelfstandige (ik werk overigens ondertussen in het buitenland), kan ik boekhouderskosten niet meer aftrekken.

Kan ik deze factuur van de boekhouder doorsturen naar de belastingen, zodat zij mij de kosten die ik heb moeten maken om hun fout recht te zetten, terugbetalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2010 18:06

Enkel als u een fout in de zin van art. 1382 B.W. van de fiscus kan aantonen. Die kans lijkt mij klein te zijn.

jefke007

#3 , 31 aug 2010 21:19

aanslagjaar 2007 = is normaal de aanslagtermijn reeds van verstreken

zal wel inkomsten 2007 , aanslagjaar 2008 geweest zijn.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”