Afgesloten rijstrook - dynamisch bord voor oprit

Drone
Berichten: 3132
Locatie: st-niklaas

Re: Afgesloten rijstrook - dynamisch bord voor oprit

#16 , 11 dec 2021 10:02

Op de oprit waar je het portiek duidelijk van op lange afstand kunt opmerken en onderdoor rijdt kan je niet naast een vrachtwagen rijden die het zicht zou kunnen beperken.
nog nooit proberen in te voegen als er zware file is op de ring van Antwerpen veronderstel ik?

als het verkeer op de rechter en midden rijstrook stilstaat door een ongeval verder op, dan staat daar quasi altijd een dubbele muur van vrachtwagens, de ene al wat hoger als de andere.

dat er dan geen of amper zicht is op het uiterste linkse portaal waar de signalisatie werd aangepast is dan ook niet ondenkbaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
specialk
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 dec 2021 10:30

De agent kon inderdaad niet weten vanwaar mijn collega kwam; daarom wil ze evt ook beroep aantekenen.
Als we de vergelijking met een rood licht maken: dan zou je op elk kruispunt in overtreding zijn want als je op een kruispunt afslaat rijd je per definitie op een rijbaan die enkele meters eerder door een rood licht is afgesloten. Dat is uiteraard niet zo, je mag niet VOORBIJ het rode licht rijden, maar als je pas op de rijbaan komt na het rode licht hoef je daar uiteraard geen rekening mee te houden. Je kan het licht zelfs niet eens zien.
Net omdat de inrit hier na het "rode licht" begint ben ik van mening dat we hier met een gelijkaardige situatie te maken hebben. Of ze het "licht" kon zien of niet gaan we niet meer kunnen bewijzen, maar ik weet zelfs niet of het eigenlijk wel relevant is.

lukasi
Berichten: 1451

#18 , 11 dec 2021 10:32

Denk dat het belangrijker is om te weten aan welke km paal de agent het pv heeft genomen.
Als de ontruimingspijl op 2.2 stond
portiek op 2.7
oprit op 2.7+x en de camera op 2.7+y
dan stel ik me toch vragen bij de plaats van die camera?
Bij ons noemen ze dat dan een ratteval.

Reclame

specialk
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 dec 2021 11:00

De agent stond aan kilometerpaal 3,5 en heeft mijn collega zien invoegen aan kilometerpaal 3,3.
Dat is hier:
https://www.google.be/maps/@51.2366692, ... 384!8i8192

Er zijn geen dynamische borden meer tussen degene op de foto uit de startpost (portiek op 2,7) en de plaats waar ingevoegd is. Mijn collega is ingevoegd omdat ze de achter de bocht (iets voor het sportpaleis) de politiewagen op de linkerrijstrook zag staan; pas toen besefte ze dat er iets aan de hand was op de linkerrijstrook.

jdb2
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 dec 2021 21:11

Mag je een afgesloten rijstrook niet kruisen om een afrit te bereiken?
In de zelfde zin dat je een voor bestuurders verboden voetpad mag kruisen om een garage oprit op te rijden. Dat is iets anders dan de rijstrook volgen, net zomin dat je het voetpad volgt om een garage oprit op te rijden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”