klacht stalking

witje

#16 , 31 mar 2010 21:20

u heeft zwijgrecht, dus u kan ook gewoon zeggen dat u niks te verklaren heeft.

die andere persoon is hopelijk toch geen minderjarige,...?

want iets aan uw verhaal lijkt me niet te kloppen: sexuele taal, beantwoord met sexuele taal en de politie staat aan uw deur om in uw pc te neuzen...? lijkt me nogal raar. Is er iets wat u ons niet zegt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lorem
Topic Starter

#17 , 31 mar 2010 21:38

de andere is geen minderjarige. Ik ben begonnen met die berichtjes, ze waren niet sexueel. Ik insinueerde dat zijn vrouw ziek was geworden mede door zijn eigen toedoen, omdat hij met een ander hft gen*kt.
Toen ik een mail kreeg van windows met vermelding dat er was aangevraagd om mijn paswoord te veranderen, moest hij wel geprobeerd hebben om mijn mailbox binnen te dringen, dus stuurde ik een mailtje terug met de vraag of ik beter het paswoord zou resetten naar de naam vd ziekte van z'n vrouw.

Toen antwoordde hij dat hij hier erg zwaar aan tilde en de politie ging inlichten. Ik dacht dat hij blufde en heb nog wat berichtjes teruggestuurd. Dan was hij blijkbaar eens uitgegaan en stuurde via zijn gsm nr mijn emailadres dat de broer van zijn vrouw wel eens wilde neuken met mij, maar ik moest haar met rust laten....

dus als hij dan zegt 'stop met berichtjes te sturen', waarom zou ik dat dan nog au serieux nemen, aangezien hij het precies opwindend vond.. Het was natuurlijk hij en niet 'de broer van'.die het wilde.

lorem
Topic Starter

#18 , 31 mar 2010 22:11

als hij ook eens antwoordde 'je bent ziek in je kop. Ga naar een psychiater."

kan ik daar dan ook klacht tegen neerleggen?

Reclame

lorem
Topic Starter

#19 , 31 mar 2010 22:35

als ik insinueerde dat hij zijn vrouw een ziekte had bezorgd, was dat eigenlijk als grap bedoelt.

valt dit nog onder smaad, indien grappig bedoeld?

witje

#20 , 01 apr 2010 07:37

Wat u bij de politie doet moet u zelf uitmaken:

persoonlijk vind ik liegen geen goede optie, je gaat altijd door de mand,
dan zou ik nog liever zeggen dat ik niks te verklaren heb,
of zeggen welke berichten hij u stuurde.

u heeft dus opties genoeg, die allemaal mogelijk en legaal zijn.

en voor de rest: uit zulke stommiteiten uw les trekken en u met zoiets niet meer inlaten.

Veebee

#21 , 01 apr 2010 08:19

Lijkt me eerder laster en eerroof dan stalking op dit moment
Nu ja, de keuze is all yours, eerlijk duurt het langst natuurlijk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 01 apr 2010 18:46

Welke laster of eerroof dan moet het wel voldoen aan wettelijke elementen.
Indien het niet aan de elementen van strafwetboek en aanverwante wetgevingen voldoet wordt er zelfs geen pV van opgesteld.
Het is niet dat U dat vindt dat het ook zo is.

Veebee

#23 , 02 apr 2010 08:31

Ik ging gewoon voort op wat TS in haar laatste berichten vertelde. Zij is de communicatie begonnen, tot zover geen probleem, de tegenpartij vond dit blijkbaar geen probleem, tot het moment dat de ziekte van de vrouw van de tegenpartij ter sprake kwam en het feit dat TS toch wel grof werd.

Hoe kan de tegenpartij stalking inroepen als hij zelf mee de communicatie voerde?
Tenzij TS niet het volledige verhaal verteld heeft natuurlijk

Djezzebel

#24 , 02 apr 2010 18:03

Kvind dat hier maar een belachelijk verhaal eerlijk gezegd :-) hoe oud zijn die 2 mensen? Is het nu zo moeilijk om u te verontschuldigen voor de belediging van de vrouw in plaats van het steeds erger te maken met mailtjes en berichtjes. En liegen bij de Politie ga ni pakken. Ge valt altijd door de mand. Dan staat ge nog verder van huis.

lorem
Topic Starter

#25 , 03 apr 2010 20:48

of dat je dat nu belachelijk vindt of niet, uw mening heb ik niet gevraagd, dus antwoordt in het vervolg enkel op de vragen.

Ik heb ook niet gelogen en dat was ik niet die daarover begon.

Wilde gewoon nog weten, of de aanklager de verklaring van mij te lezen krijgt ?

Franciscus

#26 , 09 apr 2010 10:47

Politie kan hem met elementen uit de verklaring confronteren. Dat lijkt me logisch want hij moet uw beweringen kunnen weerleggen. lezen zelf normaal niet.
Als het dossier bij het parket gesloten is en er over de verwijzing wordt beslist dan is het dossier beschikbaar voor inzake( door partijen) en copiename(door advocaat) ter griffie.
Ter zitting is alles publiek - niet dat het publiek dossier kan lezen maar wel de feiten zijn ter zitting steeds publiek.

Franciscus

#27 , 28 mei 2010 16:16

U hebt ondertussen ook het recht om te zwijgen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”