Verplicht om verhuurder binnen te laten bij schimmel ?

Bijtje
Topic Starter

Re: Verplicht om verhuurder binnen te laten bij schimmel ?

#16 , 14 sep 2010 14:30

Zelf komen wonen ..??

lees de huurwet eens terzake
Kijk ook eens in de vaste ondertitel bij vandebos. :D

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bouwenenwonen.be/uploads/b29 ... t10428.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/47.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is naar de vrederechter gestapt maar heeft de rechtzaak verloren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje
Topic Starter

#17 , 16 sep 2010 18:06

Ik ben vandaag terug uit het ziekenhuis gekomen, moest normaal nog tot morgen blijven maar omdat ik thuis voldoende kan rusten momenteel mocht ik naar huis. Dus ik lig plat in bed met mijn laptop want dat is momenteel het enige wat ik kan doen. Gaat opeens de bel, maar ik kan niet openen want ik geraak al amper alleen naar de wc, laat staan naar de deur en opeens hoor ik een sleutel in mijn sleutelgat, maar hij werkte niet want hij werd er opeens terug uitgetrokken, of de persoon die binnen wilde komen durfde opeens toch niet meer de stap te zetten ... geen idee. Dit kan maar 1 persoon geweest zijn ... de verhuurder. Kan dat zomaar ? Volgens mij mag die toch niet zomaar even binnenkomen met een sleutel ? Ik ga nu wel mijn slot veranderen maar kan ik er verder nog iets tegen ondernemen ? Die man blijft mij echt tot het uiterste lastigvallen.

Vandebos

#18 , 16 sep 2010 19:32

Slot veranderen.

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#19 , 23 sep 2010 09:27

Na meerdere onbeantwoorde gewone brieven, aangetekende brieven en mails met de vraag wanneer hij het schimmelprobleem verder zal oplossen en met de vraag om de datum op tijd door te geven, kreeg ik gisteren (vannacht) een e-mail van zijn advocaat waarin staat dat ik de verhuurder toegang dien te verlenen op datum vandaag om 19u. Dan maar alles overhoop gooien en zorgen dat ik thuis ben zeker ? Stel dat ik die mail niet op tijd had gelezen ... hij drijft mij er echt uit ! Nu heb ik een appartement gevonden : buitenkans ! Veel goedkoper en evengroot als waar ik nu woon dus tot daartoe goed nieuws, maar nu zou ik willen weten of ik aan de verhuurder kan vragen of ik in november kan verhuizen en dan geen huur meer moet betalen want ik denk dat hij wel akkoord zal gaan omdat hij mij buiten wil en daar heeft hij blijkbaar wel veel voor over dus vermoedelijk zal hij wel een maand huur willen laten vallen maar mijn vraag is nu, hoe zetten we zoiets best op papier en moet ik dan alsnog een opzeg opsturen of zijn beide handtekeningen onder een papier genoeg om bijvoorbeeld te zeggen dat ik op 1 november de sleutels zal overhandigen en vanaf die dag geen huur meer moet betalen?

Bijtje
Topic Starter

#20 , 23 sep 2010 09:28

Na meerdere onbeantwoorde gewone brieven, aangetekende brieven en mails met de vraag wanneer hij het schimmelprobleem verder zal oplossen en met de vraag om de datum op tijd door te geven, kreeg ik gisteren (vannacht) een e-mail van zijn advocaat waarin staat dat ik de verhuurder toegang dien te verlenen op datum vandaag om 19u. Dan maar alles overhoop gooien en zorgen dat ik thuis ben zeker ? Stel dat ik die mail niet op tijd had gelezen ... hij drijft mij er echt uit ! Nu heb ik een appartement gevonden : buitenkans ! Veel goedkoper en evengroot als waar ik nu woon dus tot daartoe goed nieuws, maar nu zou ik willen weten of ik aan de verhuurder kan vragen of ik in november kan verhuizen en dan geen huur meer moet betalen want ik denk dat hij wel akkoord zal gaan omdat hij mij buiten wil en daar heeft hij blijkbaar wel veel voor over dus vermoedelijk zal hij wel een maand huur willen laten vallen maar mijn vraag is nu, hoe zetten we zoiets best op papier en moet ik dan alsnog een opzeg opsturen of zijn beide handtekeningen onder een papier genoeg om bijvoorbeeld te zeggen dat ik op 1 november de sleutels zal overhandigen en vanaf die dag geen huur meer moet betalen?

Terug naar “Huren”