Dit topic mag voor mij gesloten worden hoor! Ik vroeg mij gewoon af of gluren strafbaar is.
Als die man nu in het verleden iets gedaan heeft en ik wil uitzoeken of er een dossier is en het gaat dus zeker om pedofilie en geen roddels dan heb ik toch het recht om mijn kinderen te beschermen zeker?
Dit gaat niet om een onschuldige bejaarde man, heeft heel wat vijanden door het verleden en dit wil ik nu net uitzoeken, zijn vrouw staat ook te gluren en hij durft zelfs boven aan zijn venster staan gluren, als ik kijk zwaait hij doodleuk, als ik de gordijnen dicht trek verplaatst hij zich gewoon naar de andere kant om naar de kindjes van de buren te kunnen kijken als die aan het spelen zijn. Als dit allemaal onschuldig is? Met een reputatie. Is er al niet genoeg gebeurd? Voorkomen is toch beter dan genezen?
je zegt het correct: "ALS". Er dus nog geen reden om een heksenjacht op te roepen.
Het feit dat hij 'vijanden' heeft kan mede verantwoordelijk zijn dat er "roddels" circuleren.
Het feit dat hij zwaait kan gewoon vriendelijk groeten zijn van een buur,
het feit dat zijn vrouw ook kijkt, kan zijn dat ze nu eenmaal niets beters te doen hebben en er zelf geen erg in hebben.
kortom je linkt de feiten, waarschijnlijk, verkeerd aan de geruchten.
En elke keer je iets ziet link je het als bevestiging dat de geruchten kloppen.
Een reputatie uit geruchten... ik zou je aanmanen tot voorzichtigheid,
je hoeft ook niet iedereen direct te bestempelen zonder bewijzen. een mens is onschuldig tot het tegendeel bewezen.
En ja beter voorkomen dan genezen, maar dit doe je, vooral, door je kinderen goed op te voeden, en niet door paniekzaaierij ten aanstaande van iedereen die gewoon kijkt al te gaan beschuldigen...
Een tip, ga eens praten met die personen, laat desnoods op een vriendelijke manier weten dat je het niet leuk vind dat je zo bekeken wordt.
ps: het kan natuurlijk zijn dat de geruchten kloppen, dan neem je zelf actie door hen niet op je kinderen te laten oppassen ofzo.