oplossing gezocht

roderidder
Contacteer: Website

Re: oplossing gezocht

#16 , 20 dec 2011 22:56

Franciscus... Helaas maar ben het zojuist door mij domme toedoen ingetype tekst met copy/paste kwijtgeraakt.
De kern is dat men in Sweden dacht ik veel geinvesteerd heeft in ouderschapsverlof. Dit kost de maatschappij veel maar de andere kant hebben onderzoekers naar verluid gevonden dat het ziekteverzuim (ja zelfs zelfmoord) van de ouders flink verminderde door een goede hechtingsband tussen kind en ouders.

Ben toch wat op zoek gegaan naar een antwoord op je vraag en begon wat te lezen ... het is (en dat is geweten) geen problematiek die je best niet bekijkt met oogkleppen op en met een visie op de wereld niet breder dan de gleuf van een brievenbus die in de muur is ingebouwd.

toch een citaat
"In ons eigen onderzoek (Buysse & Ackaert, 2006; IPOS) gingen we na hoe kinderen het conflict tussen hun ouders en het apart gaan wonen van hun ouders beleven. De resultaten tonen aan dat de negatieve impact van conflict verdwijnt wanneer kinderen begrijpen waarom hun ouders uit elkaar gaan en wanneer ze het gevoel hebben ertoe te doen voor hun ouders."

Let ook hier weer op die S van ouderS. Kinderen die bevraagd werden tijdens dat onderzoek waren geen baby/peuter kleuter cases.

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 dec 2011 09:55

En nu misschien ook berichtjes die nuttig zijn voor mama&kindjes, AUB? Misschien kan een moderator de berichten hierboven afsplitsen en in een ander draadje, op een ander subforum onderbrengen zodat daar verder kan gediscussieerd worden, maar dat hier relevante hulp voor de topic starter kan gepost worden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 20 mar 2012 19:13

Ouderschapsverlof voortaan vier maanden
De ministerraad bespreekt vrijdag de uitbreiding van het ouderschapsverlof van drie naar vier maanden. Minister van Werk Monica De Coninck zal aan de ministerraad voorleggen om ook voor die vierde maand in een uitkering te voorzien voor kinderen geboren na 8 maart van dit jaar.

De optrekking van het ouderschapsverlof van drie naar vier maanden is een gevolg van een Europese richtlijn die de regering in een wet moet omzetten.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120320_079" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”