vrijstelling aanvragen om voor een jonge kind te zorgen

Mariette

Re: vrijstelling aanvragen om voor een jonge kind te zorgen

#16 , 16 jan 2013 10:15

tijdskrediet is in principe bezoldigd, tenzij je het cumuleert met een andere activiteit of bepaalde rechten (bijna) uitgeput hebt.
Sorry, ik baseerde me op volgende informatie. (en had het uiteraard over volledig tijdskrediet gedurende vier jaar, zoals door U aangehaald).
Wat is de bezoldiging van de werknemer gedurende het tijdskrediet?
Bij volledig tijdskrediet wordt de werknemer niet langer bezoldigd door de onderneming (of de vzw,...) aangezien hij niet werkt;
bij 1/2-tijds tijdskrediet heeft de werknemer recht op een bezoldiging die wordt berekend op basis van de 1/2-tijdse prestaties die verder worden verricht;
bij 1/5-tijds tijdskrediet heeft de werknemer recht op een bezoldiging die wordt berekend op basis van de 4/5-tijdse prestaties die verder worden verricht.
Om het inkomensverlies of de inkomensdaling te compenseren, kan de werknemer een maandelijkse uitkering van de RVA krijgen, op voorwaarde dat hij de reglementair bepaalde toekenningsvoorwaarden vervult (zie de vraag over de onderbrekingsuitkeringen).
http://www.rva.be/D_opdracht_LBO/Regl/W ... tNL-04.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 16 jan 2013 10:21

nogal logisch dat de ondermening hem niet meer uitbetaald, er is sprake van volledig tijdskrediet :).

Mariette

#18 , 16 jan 2013 10:24

nogal logisch dat de ondermening hem niet meer uitbetaald, er is sprake van volledig tijdskrediet :).
dat bedoelde ik ja. maar volgens U is het dus wèl bezoldigd? ik kan niet meer volgen:
tijdskrediet is in principe bezoldigd, tenzij je het cumuleert met een andere activiteit of bepaalde rechten (bijna) uitgeput hebt.

Reclame

JPV

#19 , 16 jan 2013 10:26

Bij volledig tijdskrediet wordt de werknemer niet langer bezoldigd door de onderneming (of de vzw,...) aangezien hij niet werkt;
bij 1/2-tijds tijdskrediet heeft de werknemer recht op een bezoldiging die wordt berekend op basis van de 1/2-tijdse prestaties die verder worden verricht;
bij 1/5-tijds tijdskrediet heeft de werknemer recht op een bezoldiging die wordt berekend op basis van de 4/5-tijdse prestaties die verder worden verricht.
Om het inkomensverlies of de inkomensdaling te compenseren, kan de werknemer een maandelijkse uitkering van de RVA krijgen, op voorwaarde dat hij de reglementair bepaalde toekenningsvoorwaarden vervult (zie de vraag over de onderbrekingsuitkeringen).

Terug naar “Werkloosheid”