Klopt, een boekhouder ontslaat u niet van uw wettige verplichtingen tov de FOD Financiën. U blijft verantwoordelijk voor alles.
Op dit antwoord was ik aan het wachten!
Stel dat deze oplichter voordien een fod financiên ambtenaar was en dat zijn excollega bij ons controle komt doen op datum van, raad een 13 september 2006 ,deze datum zegt U niets ,mij toen ook niet ,echter nu wel lees deze maar!
http://www.bibf.be/Uploads/Documents/doc_972.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
04.04.2008 – Rechtbank van eerste Aanleg te Tongeren
Gebrek aan schuldinzicht
De gedaagde vraagt in 2000 bij het BIBF documenten aan om zich in te schrijven als stagiair
boekhouder maar laat na zich uiteindelijk in te schrijven. Aan de hand van verschillende klachten
van klanten over hun ‘boekhouder’ verzoekt het BIBF in mei 2006 de gedaagde zich te
verantwoorden en verzoekt in juni 2006 tevens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie
een onderzoek in te stellen.
De inspectiediensten maken een proces verbaal op en maken deze in september 2006 over aan de
Procureur de Konings te Tongeren.
De rechtbank oordeelde de feiten bewezen en beveelt zelfs de facultatieve verbeurdverklaring,
rekening houdende met de ernst van de feiten, het financieel voordeel en het (gebrek aan)
schuldinzicht. Aan het BIBF wordt een schadevergoeding toegekend gelijk aan de ontdoken
wettelijk verplichte bijdragen, nl. 2.503,16 EUR.
Zijn collega was op de hoogte dat deze oplichter al jaren illegaal bezig was,zij hebben jaren samengewerkt ,deze oplichter heeft zijn klantenbestand gerondseld tijdens zijn dienstjaren bij de Fod Financiên!
Dus zijn collega komt bij ons controle doen zij zitten samen aan de tafel en waren aan het praten hoe het vroeger was ,lachen wat en hebben fun!
Onze controle ambtenaar laat de oplichter tekenen voor akkoord in ons dossier, goed wetende dat de boekhouder een oplichter is en dat de klanten hier niet op de hoogte van zijn !
Na een periode krijg ik te horen dat er een som betaald moet worden van meer als 30.000€ ,deze hier gaat kapot van de stres,ziet zijn zaak in de problemen te komen enz,...
Deze controle was nog maar het begin,mijn boekhouding was een puinhoop ,zo erg dat fod financiên ermee toestemden om drie boekjaren opnieuw mogen te herdoen,NU weet ik waarom ze toestemden!Zij wisten perfect wat er aan de hand was maar zwegen als een graf!
De controle ambtenaar en nog vele anderen van de fod financiên maakten zich toen schuldig aan artikel 29 van strafvordering,zij hadden dit moeten doorgeven aan het parket!
Maar nee elke zelfstandige in dit land is een fraudeur in hun ogen,boetes en interesten waren hier niet aan de orde echter hebben deze wel mijn zaak gekelderd!
Mijn vraag wie is hier verantwoordlijk voor de schade wat ik geleden heb?
ps ,nu begint het verhaal pas!