schotelantenne

x.shot
Topic Starter

Re: schotelantenne

#16 , 20 okt 2014 15:36

Ja, dat is een mogelijkheid. Weet wel dat de kosten voor het bekomen van dit vonnis (gerechtskosten, rechtsplegingsvergoeding, deurwaarderskosten betekening vonnis) door u zullen moeten betaald worden.

Hoe lang kan zoiets aanslepen?
want na zoiets heb ik precies geen zin meer om daar te blijven wonen
als ik nu mijn opzeg geeft, kan ik blijven wonen tot eind januari

zou ik het riskeren om te antenne te laten hangen tot dan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 20 okt 2014 15:59

Wel uitkijken welk huurcontract je hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 okt 2014 16:03

als ik nu mijn opzeg geeft, kan ik blijven wonen tot eind januari
Zal afhangen van de voorwaarden en soort van huurovereenkomst die je hebt.
Is er geen mogelijkheid deze antenne op het dak te plaatsen? Het gebruik van een schotelantenne kan de syndicus noch de AV verbieden, is een Europees recht, Enkel de plaats kunnen ze bepalen of verbieden. Zo zou ze dus niet op de voorgevel mogen staan, maar wel achtergevel of dak. De plaatsing van een schotel kunnen ze eenvoudigweg NIET VERBIEDEN, ze kunnen enkel de plaats bepalen.

Reclame

Joeri_J

#19 , 20 okt 2014 17:00

In de brief van de syndicus naar de verhuurder staat dat de antenne binnen de 14 kalenderdagen weg moet, anders komt de sindicus het wegdoen aan hun kosten.
En hoe gaat hij dit doen, zonder zelf de wet te overtreden? Brief goed bijhouden, en als de syndicus inderdaad zelf actie onderneemt, kan u hiermee klacht neerleggen wegens huisvredebreuk en diefstal.
Toch mee oppassen zou ik zeggen... (als dit effectief zo in het reglement staat)

Gelet deze langs de buitenkant staat, met behulp van een mobile kraan, om tot hoogte van het appartement terras te komen.
Niemand dient zelf een voet binnen te zetten...

Hij kan vervolgens iemand (firma) vragen dat de nodige expertise heeft om deze veilig te verwijderen zonder de hardware (schotel) te beschadigen,
en kan een brief achterlaten dat u deze hardware kan komen afhalen (na natuurlijk het betalen van het factuur...)

Het blijft een materie waar discussie rond blijft,
het recht hebben om er 1 te plaatsen, geeft je niet automatisch het recht dit zelf te kiezen waar en hoe...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 okt 2014 20:01

Trouwens vermoedelijk zo wie zo inbreuken stedelijk reglement bouwen en stedenbouwkundige vergunning zeker als de balkons als doorgang branddoorgang dienen.
Omheining kan trouwens eigendom zijn van gebouw en niet van eigenaar en dus ook niet van huurder.

Dus daar kunnen afzonderlijke PV's worden van opgesteld die ofwel een GAS procedure is, voor de politierechter komen of bij inbreuken stedenbouw zelfs correctioneel vervolgbaar is.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 okt 2014 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#21 , 20 okt 2014 20:01

In de brief van de syndicus naar de verhuurder staat dat de antenne binnen de 14 kalenderdagen weg moet, anders komt de sindicus het wegdoen aan hun kosten.
En hoe gaat hij dit doen, zonder zelf de wet te overtreden? Brief goed bijhouden, en als de syndicus inderdaad zelf actie onderneemt, kan u hiermee klacht neerleggen wegens huisvredebreuk en diefstal.
Toch mee oppassen zou ik zeggen... (als dit effectief zo in het reglement staat)

Gelet deze langs de buitenkant staat, met behulp van een mobile kraan, om tot hoogte van het appartement terras te komen.
Niemand dient zelf een voet binnen te zetten...

Hij kan vervolgens iemand (firma) vragen dat de nodige expertise heeft om deze veilig te verwijderen zonder de hardware (schotel) te beschadigen,
en kan een brief achterlaten dat u deze hardware kan komen afhalen (na natuurlijk het betalen van het factuur...).
Is nog steeds op het terras komen, en valt nog steeds onder huisvredebreuk en diefstal.

NotAJudge

#22 , 21 okt 2014 09:22

Beste ,
U dient hiervoor schriftelijke toestemming te vragen aan de eigenaar ( verhuurder ) van de woning .
We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet allemaal dezelfde horizon.

Terug naar “Huren”