Ten einde raad met ons huurhuis

Yossa6
Topic Starter

Re: Ten einde raad met ons huurhuis

#16 , 30 apr 2015 15:48

Laat je niet zomaar intimideren. Als je de argumenten die je hier uit de doeken hebt gedaan voor de vrederechter chronologisch en gestructureerd op papier zet, dan heb je je verdediging...
Mijn man heeft nu gebeld met haar, ze ontkent natuurlijk alles..
Van de sleutelafgifte en de papieren..

Mijn man had wel voor de veiligheid dat gesprek opgenomen, ik denk nu wel niet dat dat 'wettelijk' mag maar de opname is wel duidelijk dat ze zegt dat alles in orde is en dat we alles afgegeven hebben...

de huurdersbond kon ingrijpen, maar pas als ze ons aangetekend in gebreke stelt..
Een opname van een gesprek is wettelijk indien je er zelf (of je man) aan deelneemt.
Mijn man heeft het opgenomen, maar zij wist natuurlijk wel van niets...
Het is dus zonder de toestemming van de verhuurder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 30 apr 2015 16:00

Dat heeft geen belang, en kan je gebruiken als bewijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Yossa6
Topic Starter

#18 , 30 apr 2015 16:11

Dus moeten wij nu afwachten tot zij 'de rekeningen' opzend?
Want ze heeft ons nog niet in gebreke gesteld...

Meteen dreigen dat we opnamebewijs hebben wil ik niet doen..

Normaal start morgen het contract van de nieuwe huurders dus ik heb totaal geen idee van wat ze nu allemaal gaat doet en waneer ze dat zal opsturen.

Er is nog geen plaatsbeschrijving gemaakt, ze zei dat ze dat wel wilde doen, als alles in orde gemaakt is (wat ook niet klopt eigenlijk)

Maar over de huurwaarborg enzo is er niets gezegd...

Reclame

duma

#19 , 30 apr 2015 16:17

De verhuurder moet geen toestemming geven. Eén van de deelnemers aan het gesprek moet dat doen en je man geeft zichzelf uiteraard toestemming...
U moet hiermee niet dreigen, u hoeft het zelfs niet te vermelden, maar hou het bij als bewijs, moest er een rechtszaak van komen!

Verder moet je géén schrik hebben van de rechtbank. Voor deze zaak hoef je echt geen advocaat te nemen, dus de kosten zijn zéér beperkt.

Verder: Plaatsbeschrijving moet gebeuren in aanwezigheid van ALLE partijen. Zij kan die dus zeker niet eenzijdig opstellen.
Ook: Deze moet gebeuren voor de nieuwe huurderes er in trekken, want hoe ga je anders bewijzen dat die schade door jullie is gemaakt.

Stuur haar een aangetekend schrijven waarin je verwijst naar de sleuteloverdracht op 29/04/2015 en de vrijgave van de huurwaarbog eist binnen de 8 dagen.
Wacht hier misschien nog mee tot maandag, dan ben je zeker dat de nieuwe huurders er ondertussen zijn ingetrokken ...

mava105
Juridisch actief: Nee

#20 , 30 apr 2015 16:23

Zorg er in ieder geval voor dat de meterstanden ook aan de maatschappij zelf worden overgemaakt. Doe dat zelf via internet. Als er de dag nadien al een andere huurder intrekt, heeft eigenaar hier geen uitstaans mee. Dan regel je dat rechtstreeks met hem.

Terug naar “Huren”