Ongeval op voorrangsweg

Sahbii
Topic Starter

Re: Ongeval op voorrangsweg

#16 , 05 nov 2015 12:21

Als u niemand hebt, die kunnen getuigen dat de andere wagen de voorrangbaan is opgereden, zal u het moeilijk kunnen bewijzen.
Die persoon heeft dat op zn getuigenis geschreven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sahbii
Topic Starter

#17 , 09 nov 2015 09:22

Uw uitleg rammelt wel wat ...

Ongeval was blijkbaar al in 2014, niet in september 2015

Als u de dag ervoor was gaan betalen, had u meteen een tijdelijke groene kaart moeten meekrijgen ... die worden ter plaatse gemaakt.
1 regel verder stelt u dat het ongeval op weg naar de verzekering gebeurde.
Wat is de dag van betaling - als u dat per overschrijving deed, is dat NIET op dezelfde dag aangekomen - en wat de dag van ongeval ?

Uw auto mag pas de weg op wanneer u uw groene kaart in handen heeft ... niet eerder :!:
Ik had de verzekering betaald in de bank en ging met het afschrift naar de verzekering voor m'n tijdelijke groene kaart... Die waarschijnlijk (moest het ongeval niet gebeurd zijn) ook voor die dag gelden.

Heb de waarborgfonds gecontacteerd dus nu is het wachten op een antwoord

Sahbii
Topic Starter

#18 , 04 dec 2015 21:53

update:
Afbeelding
(sorry dat het gekantelt ligt, is door m'n gsm)

Wat ik hieruit kan verstaan is dat ze enkel op het woord van de verzekering zijn gegaan?
Voorstellen?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 dec 2015 00:39

Zie mijn vorig antwoord.

Het BGWF is van oordeel dat u in fout bent en vraagt betaling. U bent niet verplicht daarmee akkoord te gaan en kan de zaak voor de rechtbank laten komen en de rechter laten beslissen. Zonder het dossier gezien te hebben is het voor ons onmogelijk een idee te hebben wat de rechter zou beslissen.

Sahbii
Topic Starter

#20 , 05 dec 2015 08:23

En wat bedoeld u met dossier?
De pvs van beide partijen?

Dus nu niets betalen en wachten op een rechtzaak?

sloeberken

#21 , 05 dec 2015 09:05

Wachten zal geen oplossing zijn, best een advocaat raadplegen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper

#22 , 05 dec 2015 12:46

Op basis van deze informatie kan er geen valabel standpunt ingenomen worden. Was dit een splinternieuwe verzekering die u afsloot? Als u rond reed zonder groene kaart was u inderdaad niet verzekerd. Ook een tijdelijke groene kaart moet u eerst afhalen vooraleer u een meter met de wagen rijdt. Als er een reeds bestaande verzekering was die u laattijdig betaalde dan heeft u ook een aangetekende opzegbrief van de verzekeringsmaatschappij gekregen die pas ingaat dertig dagen na melding opzeg (dus bijna 60 dagen na onbetaalde premie). Als u denkt in uw recht te zijn zal u zelf een advocaat moeten bekostigen om u te verdedigen. Rondrijden zonder groene kaart is misdadig.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#23 , 05 dec 2015 12:54

Er werd een strafdossier opgesteld? Om de aansprakelijkheid voor het ongeval te bepalen zal de rechtbank zich op dit strafdossier steunen. Enkel na inzage van dit strafdossier kan men een zinnig antwoord geven op de vraag of u aansprakelijk bent of niet.

U, of uw advocaat, kunnen dit strafdossier inzien.

Wachten tot het tot een rechtszaak komt is een slechte keuze. Als je aansprakelijk bent (maar dat weten we dus niet) kan dit immers enkel tot gevolg hebben dat u ook nog eens de gerechtskosten moet betalen. Reken toch op een 1.000 euro extra (dagvaardingskosten, rechtsplegingsvergoeding). Die kan je uitsparen door vooraf te betalen (als je aansprakelijk bent ....).

Sahbii
Topic Starter

#24 , 05 dec 2015 17:17

Het was een tussentijdse betaling dat wat telaat was (6maandelijks) maar na het betalen hebben ze me wel maar 5maand en een sjiek gegeven.

Op het papiertje dat ik krijg voor mn ongevallen geschiedenis (juiste naam ontsnapt me momenteel) geeft aan dat er nog geen schuldige partij aangeduid is, maar toch werd de andere partij uitbetaald en zat ik met de gebakke pere..

Ik zal hoogst waarschijnlijk een advocaat raadplegen.
Bedankty iedereen

sloeberken

#25 , 05 dec 2015 18:07

Een verzekering moet het verzekeringscontract opzeggen of schorsen met een AS, zomaar schorsen omdat er wat laat betaald is kan niet.

basejumper

#26 , 06 dec 2015 14:15

Dat moet je dus inderdaad wel bekijken. indien er een lopende verzekering was, die wat laattijdig betaald werd, bent u wel gedekt. Een bestaande verzekering stopt pas in zijn dekking nadat u van de verzekeringsmaatschappij een aangetekend schrijven ontving én waarbij de opzeg pas ingaat 30 dagen na het aangetekend schrijven, voor zover de betaling niet gebeurt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

sloeberken

#27 , 06 dec 2015 21:01

Toch lees ik vele andere artikels over te laat betalen van u premie, vele verzekeraars betalen geen schade meer als u premie vervallen is je nog niet betaald hebt.
http://www.vergelijkenautoverzekering.b ... taald.html

Terug naar “Verkeersongevallen”