kan mijn vrouw kiezen wanneer ik het kind zie? Echtscheiding binnen 10 dagen

Broncky
Topic Starter

Re: kan mijn vrouw kiezen wanneer ik het kind zie? Echtscheiding binnen 10 dagen

#16 , 06 dec 2015 20:43

Ik denk niet dat je een slecht figuur slaat voor de rechter omdat je je kind wil zien. De rechter zal normaal gezien een uitspraak doen dat het kind de helft van de tijd bij jou is. Er wordt al eens een uitzondering gemaakt voor hele kleine kindjes.

Maar ik lees in het subject: "echtscheiding binnen 10 dagen", dan is het misschien best van het zo gewoon even af te wachten.
ik kan nog wel wachten tot de 14de, maar daarna is de uitspraak pas twee weken later, denk ik.
Dat is nog wel erg lang, maar ik heb het ervoor over.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#17 , 06 dec 2015 20:46

Jullie moeten handelen wat jullie het beste vinden, maar voor een kind van 3 is het niet zo abnormaal een 50/50 regeling. Als je toch voor een andere regeling zou gaan, stel nu al voor een schema voor in de toekomst, zodat je binnen 2 jaar bijvoorbeeld met een volwaardig 50/50 zit. Als je dat nu niet doet, kan je later terug naar de rechtbank. Als je ex nu al zo moeilijk doet over 1 uurtje extra met je dochtertje, dan denk ik niet dat ze later zich heel soepel zal opstellen.

Broncky
Topic Starter

#18 , 06 dec 2015 20:53

Vanuit mijn 'zo objectief mogelijk oogpunt' lijkt me de regeling die ik al eerder gaf:
zondag+maandag tot 18u bij mama: afhalen zaterdagavond 18u
dinsdag+woendag tot 18u bij papa: afhalen maandagavond 18u
donderdag + vrijdag tot 18u bij mama: afhalen woensdagavond 18u
zaterdag tot 18u bij papa: afhalen vrijdagavond 18u
Op die manier ziet de dochter de mama enkel 'niet' op dinsdag
en de papa 'niet' op zondag en donderdag.
Wij kunnen ons allebei regelen op ons werk (vrouw zelfstandig kapster en ik werk in continu systeem waarvan altijd op donderdag-vrijdag-zondag en één week op twee de maandag
in de korte vakanties: krokus en herfst, dezelfde regeling
in de kerst-paas en grote vakantie week/week.
Is het erg moeilijk en kostelijk om achteraf een nieuwe regeling te krijgen? (bijvoorbeeld als ze naar het 1ste studiejaar gaat of zo)

Reclame

Adriana

#19 , 06 dec 2015 21:05

Je kunt alles zo kostelijk en moeilijk maken zoals je het zelf wilt. Maar als er nu al "problemen" zijn, ben je beter voorbereid en regel je alles, ook voor in de toekomst. Je kunt nu al een regeling uitwerken voor als ze naar het 1ste gaat. Als er alimentatie zal moeten betaald worden (indien ongelijk verblijf en groot verschil in inkomens), kan je ook de stijging nu al laten vonnissen.

Broncky
Topic Starter

#20 , 06 dec 2015 21:30

tja, financieel...
zij verdiend 1000 euro per maand aan gegeven en 1000 in het zwart, de advocaat schrijft dan in de akte "in principe 2000' maar ze werkt maar ongeveer 30 uur per week.
Ik werk full time, en verdien ook ongeveer 2000 euro (ambtenaar) alimentatie voor haar kan ze maximum 3 jaar vragen want we zijn 3 jaar getrouwd.
Alimentatie voor het kind,dat weet ik niet, daar kan ik weinig over vinden als het 3 dagen/ 4 dagen systeem zou gebruiktworden.
ik veronderstel 1/7de ..

Adriana

#21 , 06 dec 2015 21:44

Partneralimentatie wordt nog maar zelden toegekend, zeker als er geen medische redenen zijn waarom ze niet voltijds zou kunnen gaan werken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 06 dec 2015 21:56

ALLE berichten bijhouden.
Ook opletten gezien zij nog in de gezinswoning woont en u blijkbaar niet meer bestaat de kans dat indien zij uw dochter bijhoudt de woning zal toegewezen krijgen. Opgelet dat is alleen om te wonen niet als eigendom ...
bespreek met uw advocaat of het niet beter is gezien u blijkbaar maar korte tijd daar weg bent gewoon terug daar te gaan wonen.
Kan de situatie tgo u in de rechtbank wel 'wat' beïnvloeden.

Indien uw echtgenote niet zomaar met iets akkoord zal gaan dat ze bemiddeling heeft geweigerd is al een punt voor u in het dossier.
Bespreek dit allemaal met uw advocaat.
En vraag alles wat wettelijk mogelijk is
gaande van woonstvergoeding - betaling van lening - uitkopen woning.
Regeling kind nu en wijzigingsmogelijkheden bij leeftijd X X+1 X+2 enz.
Alimentatie en bijzondere kosten (hoe te bewijzen - hoe te betalen) ... waar gedomicilieerd enz denk daar goed over na.
Voorzie ook dat wijzigingen kunnen indien uw continu systeem wijzigt. Heb ook verschillende van mijn medewerkers bij scheiding steeds aangeraden om dat in de akte te zetten ...want vb een wijziging van team bij een promotie of bij een andere indeling hield in dat ze hun kinderen een jaar niet zagen. In de tekst laten opnemen dat de officiële mededeling van de werkgever voldoende was om de uren aan te passen.

Laat u niet in de hoek zetten.
U blijft steeds gezamenlijk het gezagsrecht hebben dus dient er samen beslist te worden.
Zorg ervoor dat de school dat ook weet copie vonnis en hier al de twee omzendbrieven.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824

Inkomen in het zwart zal u moeten bewijzen dus daar zal u misschien een privé detective voor nodig hebben want anders kan ze haar minder loon ook nog uitspelen.

PS ook grootouders hebben rechten en kunnen omgangsrecht vragen. dus zowel uw ouders en haar ouders .

Broncky
Topic Starter

#23 , 07 dec 2015 09:57

Super bedankt voor de reacties!
Super veel te weten gekomen al, slimme mensen hier :-)
Hopelijk komt er nog (als dat al mogelijk is)

Broncky
Topic Starter

#24 , 08 dec 2015 09:07

Ik ben terug naar de woning verhuisd op aanraden van de advocaat en dankzij de raad die ik hier kreeg.
Echter, nu blijkt dat mijn vrouw hier niet meer slaapt, en met de dochter verdwenen is, waarschijnlijk naar haar moeder.
tips?

Franciscus

#25 , 08 dec 2015 11:57

Aangifte doen van verlaten echtelijke woning bij de politie en nummer melding vragen voor uw advocaat
Zorgen dat u zeker ingeschreven staat op dat adres
Via kwartierinspecteur uw echtgenote laten schrappen maar niet uw kind. Dit ook melden aan gemeente
Bij gemeente vragen uw adres onder politietoezicht te plaatsen ttz er mag geen inschrijving meer gebeuren zonder dat de politie nazicht heeft gedaan en u heeft in kennis gesteld.

Op die wijze hebt u een sterk dossier.
Vraag maar na bij uw advocaat. 8_)

Aangifte van 'verdwijning' minderjarige is misschien niet zo'n goed idee maar kan ook onttrekken van uw kind aan uw ouderlijk gezag zijn.

U mag ook de sloten veranderen zeker vanaf moment dat er een voorstel Ambtelijke Afvoering bij Collegiaal Besluit is opgemaakt door politie.
U mag en kan dit nu al maar zolang echtgenote er nog ingeschreven is mag ze evenzo via slotenmaker andere sloten laten plaatsen.

Broncky
Topic Starter

#26 , 09 dec 2015 21:43

Alweer ongelooflijk bedankt... neem ik zeker mee.
Echter, mijn ex beschuldigd me nu van verslavingen, weet nog niet dewelke, ik ga laten bloedtrekken, maar die uitslag duurt een twee weken denk ik, eer ik hem krijg..
Maandag inleiding bij de rechtbank, uitstel dus...
Ik verwacht een sociaal ondezoek enz...
Weet niet vanwaar ze het haalt, ik drink in de zomer af en toe eens één duvel op een terras, heb niets te maken met drugs of anabolen :-/
Maar er vertraagd waarschijnlijk alles wel tot na de feestdagen, over enkele dagen vroeg ik mijn dochter een uurtje langer op mijn verjaardag, als antwoord kreeg ik een ander uur dan de vorige dagen, waardoor mijn dochtertje zelfs niet op het feestje kon zijn.
wordt vervolgt, en alle tips blijven welkom...

Adriana

#27 , 10 dec 2015 12:24

Je moest gewoon je dochter gaan halen en daarna een bericht sturen dat je haar later terugbrengt. Jullie hebben beiden even veel recht op jullie dochter.

Broncky
Topic Starter

#28 , 10 dec 2015 19:42

Weet ik, maar het lijkt me beter om op de rechtbank over te komen als iemand die zijn zelfbeheersing kan behouden.
Dit is tijdelijk....

Franciscus

#29 , 10 dec 2015 19:54

Niets forceren langs die kant ... mocht het enig probleem zijn ... deze blz afdrukken en ook aan uw advocaat geven.
Sociaal onderzoek is goed.
En zoals reeds gezegd alle gesprekken opnemen
Vragen stellen per email of per opgenomen gesprek via telefoon en allemaal bijhouden voor de rechtbank.

Mogelijk is de volgende beschuldiging eentje van pedofilie .... u zou niet de eerste zijn maar ook niet de laatste

Broncky
Topic Starter

#30 , 11 dec 2015 18:46

Heb het 'vertrouwelijk' voorstel van mijn ex gelezen.
Zij laat me mijn dochter 3 keer per week 2 uurtjes zien, en niet overnachten!
maandag wordt de zaak ingeleid op de familierechtbank. ik heb voorgesteld om voorlopig tot de echte zitting (waarschijnlijk 30 of 31 december) het zo te laten zoals nu, dus, dat ik mijn dochter elke dag één uur zie.
Heb wel al twee nachten gevraagd voor de dochter, en geweigerd gekregen, smssen heb ik op mail.
Ik hoop dat zij haar gelijk niet krijgt.
Wat een wereld!
Mijn advocaat raad het voorstel van de domicilie af tot maandag na de zitting...

Terug naar “Echtscheiding”